צרכנות

בן טיפוחים: יתרונותיו של הכורכום בטיפול ובטיפוח העור

לאחרונה הוכחו תרופות הסבתא כיעילות גם על ידי מחקרים מדעיים, כאשר אחת מוצלחת במיוחד היא השימוש בשורש הכורכום לטיפוח העור וטיפול בבעיות שונות בו. מהם יתרונותיו וכיצד תוכלו לשלבו בשגרת הטיפוח היומית? הכל בכתבה הבאה

רויטל מור

כבר מזה שנים רבות שסבתא מציעה לנו שלל תרופות טבעיות לטיפול פנימי וחיצוני במחלות שונות: שתיית מרק עוף לטיפול בהצטננות, הנחת קומפרס של תה על עפעפיים מוגלתיים, שתיית סירופ מבצל מגורד ודבש לטיפול בשיעול והרשימה עוד ארוכה. בשעה שהרפואה המערבית והמודרנית לא האמינה לרוב ביעילותן של תרופות מסוג אלו ואף לא פעם צחקו הרופאים על התופעה, נראה כי בשנים האחרונות חל שינוי בגישתם לעניין ורבים מהם החלו להבין שאינו מופרך במיוחד כפי שחשבו עד כה.

גם הרפואה העתיקה יותר דוגמת זו ההודית והסינית, משתמשות בצמחים שונים כאמצעי טיפול והקלה במצבי מצוקה שונים. בין הפופולריים והמוכרים יותר מביניהם ישנו צמח הכורכום, המככב בהודו לא רק כתבלין טעים המעשיר מאכלים רבים אלא גם כתרופה שתורמת לגוף רבות – ובפרט לעור, ועוזרת להתמודד עם מגוון מחלות ותסמינים.

בשעה ששימושיו של הכורכום רבים ומגוונים, אלו מכם המעוניינים להינות מיתרונותיו דווקא בטיפוח העור ובטיפול במצבי עור שונים, יוכלו לעשות זאת בכמה דרכים: לשלבו כתבלין במזונות מבושלים, להוסיפו כרכיב במשחה טיפולית או לחליטת תה טעימה וכן נטילת טבליות כורכום – המכילות מיצוי של החומרים הפעילים בו, במצב בו ריחו החזק אינו חביב עליכם במיוחד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז איך הוא עושה זאת, באילו מצבים וכיצד ניתן להשתמש בו גם כחומר מטפח לעור? התשובות לפניכם.

פיגמנטציה

תכונות הריפוי של הכורכום מוכרות כבר מזה זמן רב. ניתן להשיגו כאבקה המשמשת גם לתיבול או לחלופין, כצמח כורכום טרי שאת השורש שלו ניתן לטחון לבד, כאשר תכונות הריפוי שלו הביאו את הרפואה ההודית להמליץ על השימוש בו במריחה בפרט לשם השגת אפקט ריפוי טוב בהרבה בשלל מצבים העלולים לפגוע בעור. כיום ידוע כי החומר הפעיל בתבלין הוא הכורכומין, חומר שלו תכונות אנטי דלקתיות המהווה בעצמו נוגד חימצון עוצמתי.

ניקח למשל את נושא הפיגמנטציה. פיגמנטציה יכולה להיגרם כתוצאה משלל סיבות, ביניהן: כתמי גיל, חשיפה מרובה לשמש או כתמים הנותרים על העור לאחר נטילת תרופות מסוימות וכן לאחר ריפוי של פציעות ודלקות עוריות. זו האחרונה בפרט בפרט, ניתנת לטיפול יעיל ופשוט באמצעות הוספת הכורכום – המשמש לצורך הבהרת העור באופן מסורתי במקומות רבים במזרח, למשחות ומסכות שונות.

לטיפול בפיגמנטציה מסוג זה: יש לטחון שורש כורכום טרי או לערבב תבלין כורכום מיובש וטחון עם מיץ לימון ושמן זית, למרוח על הכתמים אותם רוצים להבהיר, להמתין עד לייבוש ולהסיר.

טיפול באקנה, פצעים ונפיחות

כורכום יכול לחולל פלאים לא רק בהבהרת העור אלא גם בטיפול בשלל מצבים המערבים אלמנט דלקתי כדוגמת אקנה, למשל. הוא עוזר לעור להתמודד עם התגובה הדלקתית ובאופן מסורתי, גם מסייע בהפחתת הופעת צלקות הנגרמות מאקנה ובהחלמתן. מריחת משחה המורכבת מחצי כפית שורש כורכום טחון וכפית דבש עשויה לעזור בהפחתת דלקות ולגרום לריפוי מהיר יותר של פצעים. בין הפעילות האנטי דלקתית של שורש הכורכום והתכונות האנטי בקטריאליות של הדבש, משחה זו היא אחת מדרכי הטיפול היעילות שקיימות עבור מצבים כמו אלו.

בדיקתו על פינה נסתרת בעור

לכורכום קיימות גם כמה תופעות לוואי אותן מומלץ להכיר. בעוד שהוא עשוי להביא להופעתם של תסמיני אלרגיה בקרב אלו הרגישים יותר, רצוי לפני טיפול משמעותי לבדקו בכמות קטנה ובמקום נסתר טרם מריחתו על הפנים. מלבד זאת, לכורכום נטייה להכתים ולצבוע את האיבר שעליו מורחים אותו בצבעי צהוב – אדמדם. לכן, ניתן להשתמש במקום במיצוי שאינו כולל את הפיגמנט הצובע המצוי בצמח הכורכום עצמו ובמידה ובוחרים בכל זאת להשתמש בו או בתבלין המכיל אותו – כדאי להגביל את השימוש לפעם ביום.

זאת ועוד, שילובו יחד עם מיצי הדר – ובפרט אלו של הליים, יוצר מעין משחה המסייעת בהבהרת העור. אם לא זו כוונתכם, נסו לערבבו עם חומרים אחרים כמו יוגורט, חלב או מים מזוקקים שכן כל אלו יעשו את העבודה מצוין ולא יבהירו את עורכם באופן ניכר.

אמנם לכורכום יכולות ריפוי טבעיות שעוזרות לגוף להתמודד עם מצבים מגוונים אבל ישנם גם כאלו שאיתם אינו יכול להתמודד לבדו. לכן, טרם השימוש בו מומלץ להיוועץ ברופא כדי לקבל חוות דעת מקצועית ולהבין את חומרת הבעיה ומקורה, שכן ישנן בעיות שעבורן צפויה מסכת הכורכום להוות פיתרון מוצלח – או לפחות לספק הקלה משמעותית, ואחרות בהן נדרשת התערבות רפואית מסוג שונה.

לסיכום, שורש הכורכום עשוי להטיב רבות עם העור כאשר ניתן להשתמש בו הן באכילה כתבלין והן באמצעות מריחה ישירה שלו על עור פגוע. חשוב לבדוק תחילה את מקור וחומרת הבעיה לפני השימוש ולבחור את החומרים הנוספים אשר ירכיבו את המסכה באופן כזה שיספק את הפיתרון היעיל והמתאים ביותר עבור סוג עורכם.

טיפוח נעים.

Back to top button