פוליטי / מדיני

ח"כ עודה: תוכנית נתניהו היא לא יותר מתרגיל בחירות על הגב של נרצחים ערבים

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה תקף לפני זמן קצר (רביעי) את ראש הממשלה ואמר: "צריך תכנית מתוקצבת היטב שעוקרת את בעיית ארגוני הפשיעה מהשורש. התוכנית שהציג הערב נתניהו היא לא יותר מתרגיל בחירות על הגב של נרצחים ערבים. אנחנו צריכים חוסם עורקים והוא מציע לנו פלסטר שכתוב עליו מח"ל. תוכנית רצינית חייבת קודם לייבש את מקורות המימון של הפשע המאורגן, לסגור את השוק האפור ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן. מוכרחים לעצור את הסחף של נשק לא חוקי מהצבא לאזרחים הערבים ולהחרים את מאות אלפי הנשקים שהורסים את חיינו. כל זאת לצד דגש על הגשת כתבי אישום נגד עבריינים ושיקום של אסירים."

עוד הוסיף עודה ואמר כי "בלתי אפשרי לפתור עשור של הזנחה משטרתית עם 100 מיליון שקל בלבד. הסכום הזה אפילו לא מוקדש כולו למלחמה בארגוני הפשיעה אלא להקמת תחנות משטרה, שבנייתן יכולה להמשך חודשים ושנים. יותר מזה, הניסיון מוכיח שהקמת תחנות משטרה נוספות ביישובים לא מביאה לירידה בפשיעה האלימה, אלא לעלייה בקנסות ובדוחות חנייה. אין תקציב לשאר התחומים הקריטיים ועד שיאשרו אותם עשרות אזרחים יאבדו את חייהם. מאז שנתניהו הופיע בוועדה נגד האלימות והפשיעה והבטיח שיעביר תכנית בתוך שבועיים – נרצחו 45 אזרחים נוספים וכעת הוא מבקש הארכה של עוד חצי שנה, שכנראה תתארך אפילו יותר בלי תקציב מדינה."

עודה מתח ביקורת על תוכנית נתניהו ואמר: "כמו כן, יעדי התוכנית נמוכים מידי: למשל עלייה של 10% אחוז באיסוף הנשק הבלתי חוקי בלבד. כיום ישנם מאות אלפי כלי נשק בלתי חוקיים בישובים הערבים, אבל איסוף הנשק מגיע לכל היותר לאלפים בודדים בשנה. עלייה של 10% היא טיפה בים. אבל אי אפשר להגיע לתוצאות משמעותיות יותר עם שני מבצעי איסוף נשק וולונטריים בלבד. ארגוני הפשיעה לא יחזירו את הנשק למשטרה בהתנדבות. השבוע בטמרה ראינו מה קורה כשהמשטרה נפגשת עם ארגוני הפשיעה בלי הכנה מספקת ושולחת לזירה שני שוטרים בלבד. אסור להסתפק רק בתקציב מצומצם לבניית תחנות משטרה. חייבים לעקור את הפשיעה משורשה, לצד השקעה בתשתיות, בחינוך, ובתעסוקה של צעירים ערבים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button