חדשות הארץ

ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את חוק סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים

ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את חוק סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים; ההצעה צפויה להגיע לאישור מליאת הכנסת עוד הלילה. הוועדה החמירה את תנאי הכניסה והיציאה מישראל: הנוסעים ואנשי הצוות יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית טרם עלייתם למטוס גם בישראל ; וכן הסמיכה את הממשלה למנוע כניסה ארצה של אזרחים חולי קורונה למעט נסיבות מיוחדות ובאישור מנכ"ל משרד הבריאות

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הכריע במחלוקות: "הטסים לחו"ל יחויבו להציג עם עלייתם למטוס בדיקת קורונה שלילית לפני מועד הטיסה; הממשלה תוסמך להתקין תקנות שיחייבו ביצוע והצגת בדיקות קורונה בכניסה לישראל גם במעברים היבשתיים"; יו"ר ועדת החריגים יוכל להיבחר לא רק מבין חברי הוועדה; ניתנה סמכות לדון בבקשות של ועדת החריגים גם במלוניות במקום רק בנתב"ג, למעט במקרים המובהקים. תתאפשר יציאה מהארץ למי שיוצא מישראל למקום מגורים קבוע אף אם הוא מקום חדש; מי שיש לו שני בתים קבועים בארץ ובחו"ל לא יוכל לדלג ביניהם; מי שהתקבל לגביו ממצא חיובי לא יהיה רשאי להיכנס לישראל אלא לפי אישור שקיבל ממנכ"ל משרד הבריאות בנסיבות מיוחדות. התקנות שיגבילו את הכניסה והיציאה יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים; התקנות הנוגעות לחיוב בדיקות קורונה יהיו בתוקף ל-28 ימים.

מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ עמית הלוי (הליכוד) ציטט מספרו של אלבר קאמי 'הדבר': "כשפורצת מלחמה האנשים אומרים זה לא יימשך הרבה זמן, זה טיפשי למדי, אמנם אין ספק שהמלחמה היא דבר טיפשי למדי, אבל אין זה מונע מבעדה להימשך זמן רב. הטיפשות לא מוותרת לעולם. לולא חשב האדם רק על עצמו היה משגיח בזה. מבחינה זו היו בני עירנו היו כמו כל בני האדם, חשבו רק על עצמם הם היו הומניסטים ולא האמינו במגיפות. המגיפה איננה לפי שיעור מידתו של האדם לכן הוא אומר לעצמו שהיא דבר לא ממשי היא חלום רע שיחלוף. אבל לא תמיד הוא חולף ומחלום רע לחלום רע האדם הוא שחולף, בראש ובראשונה ההומניסטים משום שלא נקטו אמצעי זהירות"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן הוסיף: "חבריי למשרד המשפטים, אנחנו באותו צד – בצד של מדינת ישראל. בואו לא ניפול מתוך הומניזם מאוד מפותח בטעות לווירוס הזה ולא נזלזל בו במסגרת השיח של ההומניזם כי נחזיר את ההומניזם כבומרנג כפי שאומר קאמי".

תמכו בתקנות: מ"מ היו"ר ח"כ עמית הלוי והח"כים אסנת הילה מארק, שלמה קרעי ועוזי דיין (הליכוד)

צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

תגובה אחת

Back to top button