משפטי/פלילי

צפו: פלסטיני חשוד ששלף סכין מול שוטרת – והיא ריתקה אותו לרצפה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית משפט המחוזי לנוער נגד קטין בן 17, תושב הרשות הפלסטינית, בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור וכניסה ושהייה שלא כדין בישראל.

על פי כתב האישום, במועד שאינו ידוע במדויק, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית שוטר ישראלי יהודי, באשר הוא יהודי, זאת מתוך מניע לאומני ואידאולוגי. הנאשם החליט להגשים מטרה זו באמצעות ביצוע פיגוע דקירה נגד שוטר. במועד שאינו ידוע במדויק, נכנס הנאשם לשטח מדינת ישראל, מבלי שהיה בידו היתר חוקי. בהמשך, ועל מנת להוציא לפועל את מעשה הטרור, עבר הנאשם להתגורר בדירה הסמוכה לתחנת המשטרה בכפר קאסם. ב- 14 בינואר, בשעות הערב, החליט הנאשם להוציא לפועל את מעשה הטרור. לשם כך, הצטייד בסכין מתקפלת, אותה החביא בכיס חולצתו, ויצא מהדירה לכיוון התחנה.

בהמשך, שהה הנאשם בקרבת התחנה משך דקות ארוכות, והמתין לקרבן מתאים בו יוכל לבצע את זממו. באותו מועד, יצא שוטר מהתחנה על מנת להביא דבר מה ממכוניתו, כשהוא חובש כיפה על ראשו. הנאשם התקרב אל השוטר, ונעמד בסמוך אליו. השוטר, שחשד בנאשם, הניח ידו על נשקו האישי והורה לנאשם להסתלק. בעקבות כך, התרחק הנאשם ממנו לכיוון הכיכר הסמוכה, כשהוא קורא לעברו קריאות גנאי, במטרה לקנטר אותו ולהביאו לחתור למגע עמו ולהתרחק מהכניסה לתחנה, באופן שיאפשר לנאשם לבצע בו את זממו, אך השוטר לא הלך בעקבות הנאשם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, בשעה 21:30 בערך, זיהה הנאשם כי שוטרת יוצאת מהתחנה והולכת לכיוון מכוניתה שחנתה בסמוך. הנאשם החל לעקוב אחריה, וניגש אליה עת עמדה בסמוך למכוניתה.

השוטרת, לוחמת יס"מ בעברה ובעלת ניסיון במיומנויות לחימה, הבחינה בצעיר שהתקרב אליה ועורר את חשדה. השוטרת המשמשת כיום כיומנאית בתחנת כפר קאסם, פנתה לצעיר שהחל להתקרב אליה ושאלה אותו אם הכל בסדר ואם הוא צריך משהו, הצעיר המשיך להתקרב לשוטרת שפתחה את דלת מכוניתה בכדי להכניס את חפציה ושאל אותה בערבית "את ערביה?". השוטרת השיבה בשלילה, וכאשר הסתובבה לעבר הצעיר הוא הבחינה שהוא עומד לידה במרחק סנטימטרים ספורים ובידו סכין. השוטרת לא איבדה את קור הרוח, ובעטה בחוזקה בצעיר, הדפה אותו, וריתקה אותו לרצפה על בטנו, תוך שהיא מתקשרת לחבריה שהיו בתחנה.

החשוד נעצר ונכבל על ידי השוטרים והועבר חקירה של היחידה המרכזית של מחוז מרכז והשב"כ, ובתום חקירתו הוגשה בעניינו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו היום כתב אישום בגין ניסיון רצח וכן בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button