חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: במגפה הקשה הזו נילחם רק באחריות אישית

נשיא המדינה המשיך בסבב ביקוריו לחיזוק הצוותים הרפואיים והגיע היום (חמישי) אל מרכז 'שמיר' (אסף הרופא) בבאר יעקב, לחיזוק הצוותים הנאבקים בקורונה. במרכז פועלות שש מחלקות קורונה. את הנשיא ליוו בביקור מנהלת המרכז הרפואי ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנהל טיפול נמרץ ד"ר אדי אילגיאייב, מנהל המחקר והפיתוח פרופ' שי אפרתי ושותף המרכז למחקר ופיתוח, סמי סגול.

הנשיא קיבל סקירה אודות עבודת הצוותים הרפואיים בקורונה וביצע בדיקת נשיפה חדשנית של חברת סנטק טכנולוגיות המעניקה תשובות מידיות לאבחון נגיף הקורונה המתבצעת במרכז הרפואי. המכשיר מזהה את נגיף קורונה באמצעות ניתוח הרכב הנשיפה. בדיקה זו עשויה להחליף את בדיקת המטוש, במהירות קבלת התשובות במקום ובכך שהיא לא חודרנית. לאחר מכן ביקר הנשיא בתא הלחץ של בית החולים המשמש לטיפול בחולי קורונה ושמע על יכולותיו בטיפול במחלה.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הנשיא ביקש להודות לצוותים הרפואיים בחזית המאבק בקורונה ואמר: "כולכם – צוותי הסיעוד, אנשי המשק, האחיות והרופאים, מוכיחים בחודשים האחרונים כמה אתם חזקים, וכמה אתם יקרים". הנשיא הוסיף "בשמי, בשם כל עם ישראל, מעומק הלב תודה. תודה על המסירות האינסופית, על העשייה, על המאבק שאתם מנהלים בנגיף כל אחת ואחד מכם – עבור כולנו. אין כמוכם. מעולם לא ניצחנו, ולא ננצח מתוך שנאה. זו השעה לאחריות אישית וזו גם השעה לאחריות מנהיגותית. הקריאה שלי היא גם למנהיגי ישראל. לצד התביעה שאתם מפנים כלפינו להקפיד על ההנחיות ככל שנדרש – אנו מצפים מכם להתוות אופק, שישרטט את הדרך אל השגרה, ולחיים יחד שאחרי המגיפה. ההיסטוריה מלמדת שרק עם תקווה ועבודה מאומצת, ניתן לנצח״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

הנשיא הקדיש את דבריו לתחושות הציבור בתקופת הסגר המתארך ואמר: ״בעוד שאנחנו נלחמים פה בחזית הקורונה, וזו ממש חזית, בעורף משתוללת מגפת הייאוש והניכור. מגיפה שתופעות הלוואי שלה ילוו אותנו שנים ארוכות אחרי שהקורונה תיעלם. אין לצערי איש השוקד על מיגור מגפת הייאוש והניכור. ההפרות ההמוניות של הנחיות הסגר – הן מטרידות ביותר. הן מעלות בכל אזרח שאלות בסיסיות, חלקן מוצדקות, באשר לחיים במדינה מתוקנת וליכולת שלנו לצלוח את האתגרים שנכונו לנו, יחד, על כל הקבוצות שמרכיבות את החברה הישראלית. אזרחים רבים, רבים מדי, רוב אזרחי ישראל, מכל המגזרים בחברה שלנו, יושבים היום בבית בתחושה שהם ה״פראיירים״ האחרונים שמצייתים להנחיות. לכם אני רוצה לומר – במגפה הקשה הזו נלחם רק באחריות אישית, בדאגה ליקרים לנו, בהקפדה מוגברת על ההנחיות בסביבה שלנו, בזניחת הטיעון השחוק והילדותי ״אבל למה הם מתנהגים כך?"

הנשיא הדגיש: "אני מפציר בכם מכאן – תהיו פראיירים ותהיו בריאים. תהיו פראיירים ובעלי אחריות – אישית וחברתית. כן, גם אם סביבנו וסביבכם יש כאלה הנוהגים אחרת, ומסכנים את עצמם ואותנו. שום הפרה של הנחיות הסגר אינה לגיטימית – עבור אף ציבור, עבור אף אדם. את ההנחיות יש לאכוף באופן שוויוני, ללא מורא. אבל גם הפרה של הנחיות הסגר על ידי רבים, לא מכשירה את השנאה כלפי ציבורים שלמים, והיא ודאי לא מכשירה אף הפרה אחרת.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

את המתח הגואה גם כך, מעצימה מערכת הבחירות המתנהלת במקביל, כאשר כל הפרה של הנחיות הסגר מנוצלת בציניות לצרכים פוליטיים והופכת לתעמולה. אתם, השופכים את השמן על מדורות הכעס והתיעוב ההדדי, זכרו כי לא נשכח זאת גם לאחר שתוצאות הבחירות ימסרו בבית הנשיא. מעולם לא ניצחנו, ולא ננצח מתוך שנאה. זו השעה לאחריות אישית וזו גם השעה לאחריות מנהיגותית. הקריאה שלי היא גם למנהיגי ישראל. לצד התביעה שאתם מפנים כלפינו להקפיד על ההנחיות ככל שנדרש – אנו מצפים מכם להתוות אופק, שישרטט את הדרך אל השגרה, ולחיים יחד שאחרי המגיפה. ההיסטוריה מלמדת שרק עם תקווה ועבודה מאומצת, ניתן לנצח."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בסיום דבריו הפציר הנשיא בציבור להתחסן, למען הסיכוי של כולנו לצאת בהקדם מהמשבר הקשה הזה.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא, אמרה: "אנו מודים לכבוד נשיא המדינה על ביקורו במרכז הרפואי שמיר. אין ספק שאנו מתמודדים בשנה האחרונה עם אתגר מורכב, שטרם היה כמותו, עם למעלה מ-1500 חולי קורונה בשש מחלקות ייעודיות ומופרדות. הצוותים הרפואיים והסיעודיים שלנו עושים עבודת קודש מסביב לשעון, באהבה רבה ובמקצועיות הראויה להערכה מתוך אמונת ושליחות כמרכז רפואי עם 'רפואה אנושית פורצת דרך'. מילותיו החמות של הנשיא ריבלין בביקורו היום, הגיעו לליבותיהם של כל אחת ואחד מעובדי המרכז הרפואי ועל כך נתונה לו תודתי מעומק הלב."

Back to top button