פוליטי / מדיני

"הסגר הזה הופך רבים מאיתנו לעבריינים, אנחנו צריכים לשים אוכל על השולחן"

שר הבטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש לפני זמן קצר (חמישי) עם נציגי ענפי הטיפול האישי: קוסמטיקאיות, ספרים וטכנאיות איפור קבוע, המאוגדים תחת התאחדות המלאכה והתעשייה.

השר גנץ אמר: "אני מתכוון להילחם על זה שיתאפשר טיפול אחד על אחד החל מיום שישי בבוקר. אני מסתובב הרבה בארץ ורואה שהעסקים פתוחים. אני חושב שצריך שאנשים לא יהיו עבריינים ויוכלו להתפרנס בכבוד. אני אפעל שייפתחו בהקדם האפשרי". שר הביטחון הוסיף כי יפעל מול משרד האוצר לוודא שכל מה שקשור בתזרים, בפיצויים ובהקלות בארנונה – יקרה הכי טוב שאפשר, והודה כי עם "הבנקים יותר קשה לנו".

בעלי העסקים זעקו ואמרו כי העסקים קורסים בזה אחר זה: "אנחנו נסגרים כל סגר מחדש. בשנה האחרונה היינו סגורים ארבע חודשים. אנחנו לא עומדים בנטל. דרישות התשלום ממשיכות להגיע: הארנונה, מס השילוט, השכירויות – אין לנו מאיפה לשלם. ההקלות בארנונה לא מגיעות בזמן ורבים לא עומדים בזה". הקוסמטיקאיות הדגישו כי רמת ההיגיינה בקליניקות גבוהה, והן מעניקות טיפול חיוני לנגעי עור, והוסיפו, "כפי שמאפשרים טיפול רפואה משלימה – כך צריך לאפשר לנו לחזור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעלי העסקים אמרו כי הציבור מבקש את השירות וכי אין כל עדות להדבקות במכונים. "הסגירה הזו הופכת רבים מאיתנו לעבריינים: אנחנו צריכים לשים אוכל על השולחן".

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי, אמר: "הפכתם בעלי ובעלות מקצוע ישרים לעבריינים. לרבים מהן אין כסף ללכת לסופר או לשלם על טסט. הבנקים קיבלו רגליים קרות ואנחנו סובלים. מישהו צריך לחשוב על האנשים האלה. כל יום הם עובדים עם הידיים כדי להתפרנס, ועכשיו כבר חודש וחצי הם יושבים בבית ולא יודעים מה לעשות עם עצמם – גם מבחינה נפשית. כל שדרניות הטלוויזיה מאופרות ומסורקות. מי עושה את זה? האם לאלו מותר ולאלו לא?".

אלקובי הביע תמיכה במתווה היציאה מהסגר אותו הציג השר והודה לו על כוונתו לסייע להשבת עשרות אלפי עסקים לפעילות.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button