חדשות הארץ

לרווחת תושבי העמק והצפון: נסיעות רכבת מהירות מעפולה להרצליה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב מודיעה לפני זמן קצר (חמישי) על בשורה דרמטית לתושבי עפולה ואזור עמק בית שאן, שתאפשר את עצירת הרכבות הישירות מחיפה בתחנת חדרה והרצליה. המשמעות: נוסעים מהעמק יוכלו להגיע ליעדם בהרצליה באמצעות הרכבת המהירה ולא בנסיעה פרברית, תוך חיסכון משמעותי בזמן ושיפור נוחות הנסיעה. רגב: "מצאתי את בקשת תושבי העמק כמוצדקת – מסלולי הנסיעה החדשים יביאו צדק תחבורתי לפריפריה".

בהחלפה של רכבת אחת בלבד: הנסיעות מעפולה להרצליה יתקצרו כבר מספטמבר הקרוב. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב הודיעה היום (שלישי) על בשורה תחבורתית חשובה לטובת תושבי עפולה ועמק בית שאן, עמק יזרעאל מגדל העמק ויוקנעם. על פי החלטת שרת התחבורה, תיערך רכבת ישראל להטמיע שינויים בלוח הנסיעות של הרכבות, כך שהרכבות המהירות מחיפה לתל אביב יעצרו בשעות מסוימת גם בתחנות הרצליה וחדרה.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "עם כניסתי לתפקיד הגיעו אלי פניות רבות מתושבי העמק ונציגיהם ברשויות המקומיות, שהביאו לידיעתי את המצוקה שמקשה על תושבי העומק שעובדים במרכזי התעסוקה לאורך מסילת החוף. מצאתי את בקשת תושבי העמק כמוצדקת ואני שמחה שאחרי שנים של ציפייה הצלחנו למצוא את הדרך לאפשר את קיום קווי הרכבת במסלולים החדשים והנגישים, כבר מסוף השנה, על מנת לקדם את החזון לחבר את ישראל ולהביא צדק תחבורתי לפריפריה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההחלטה מאפשרת רווחה גדולה לתושבי העמק שנאלצו עד כה להחליף 3 רכבות בדרכם מעפולה לאזורי התעשייה המסחר והתעסוקה בהרצליה ולאורך קו החוף ולבצע נסיעות מיותרות מצפון לדרום לצורך החלפת רכבת ליעדם. כך למשל נאלץ תושב עפולה שעובד במרכזי ההייטק בהרצליה לנסוע ברכבת מעפולה לחיפה, להחליף רכבת עד לתחנת בנימינה ומשם להגיע ברכבת פרברית נוספת, שלישית במספר, ליעדו בהרצליה ובתחנות קו החוף. בעקבות החלטת שרת התחבורה וכחלק מחזונה לאפשר נגישות תחבורתית לתושבי הצפון אל אזורי התעסוקה במרכז הארץ, יוכלו נוסעים מעפולה להחליף רכבת רק פעם אחת בלבד בתחנת חיפה ולרדת ישירות בדרכם דרומה בתחנת חדרה או בתחנת הרצליה. זאת כפתרון ביניים עד להקמת המסילה המזרחית במלואה שתחבר את התושבים לתל אביב באמצעות מסילת רכבת ישירה.

3 תגובות

  1. איך אני אוהב שמנפחים שטויות…עלק מירי רכב עשתה מהפך חחחח. מהפך יהיה שיבנו מסילה מזרחית.
    ולגברת מירי רגב אשת מהפכות אפס מאפוס וגזירת כותרות קצת לידע כללי, עד היום היה רכבת בית שאן עתלית ואת פשוט החלטת שהיא תמשיך עד הרצליה.
    עד עכשיו היה צריך לעשות עצירה אחת בגדול לרדת בחיפה ולעלות לרכבת להרצליה ולא 3 בכלל.
    ובכלל מי החמור שייסע ברכבת מעפולה להרצליה, סיבוב של החיים.
    שוב ניפוח אגו על חשבון 0 עבודה. תתחילי לעבוד.

  2. הרווחה הגדולה והכי נחוצה הייתה אם הרכבות מהעמק היו נוסעות דרומה. המעבר בחיפה הוא הבעייתי

Back to top button