משפטי/פלילי

כתב אישום נגד 5 נאשמים ברצח באדישות בקטטה ביישוב דריג'את

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר (שישי) לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד חמישה נאשמים- האני אבו רביעה ( 36), ניזאר אבו רביעה (27), תאבת אבו חאמד (21), זאהי אבו רביעה (34) ובדר אבו רביעה (52), תושבי דריג'את, המייחס להם רצח באדישות של סאאב אבו רביעה ז"ל. בכתב האישום צוין, כי הנאשמים גרמו "בצוותא חדא, כל אחד לפי חלקו, באדישות, למותו של המנוח, בכך שהשתתפו, יחד עם שאר התוקפים, בתקיפת המנוח בבעיטות ובאבנים כשהם צופים כי המנוח ימצא את מותו כתוצאה מכך ושווי נפש לאפשרות זאת".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ליאת לוי- סיגל, בתאריך 8/1/21 התקיימה קטטה בין שני פלגים שונים ביישוב דריג'את שאינה קשורה למנוח או לנאשמים ובעקבות כך, הגיעו כוחות משטרה ליישוב. מסיבה שאינה ידועה, נסע המנוח בנסיעה מהירה בטנדר בשביל הגישה לשיג של משפחת הנאשמים ומספר אנשים נאלצו לזוז הצידה במהירות כדי להימנע מפגיעת רכבו. מיד לאחר מכן, יצא המנוח במהרה מרכבו והחל להימלט לעבר ביתו כאשר באותה עת, הושלכה לעברו אבן על ידי אדם שזהותו אינה ידועה למאשימה והחלה להקיף אותו קבוצה גדולה של כ-20 אנשים שהחלו בתקיפת המנוח וביניהם הנאשמים, והמון רב מתקהל סביבם. התוקפים היכו את המנוח בבעיטות והשליכו עליו אבנים כשחלקם במהלך התקיפה החזיקו בפטישים, גרזנים וסכין. במהלך התקיפה, בעת שהמנוח שוכב על הארץ ומנסה בשארית כוחותיו לקום ולהימלט מתוקפיו, השליך אחד הנאשמים אבן לעבר המנוח, אשר פגעה בראשו. נאשם אחר בעט במנוח והשליך לעברו חפץ בגודל של כ- 30 ס"מ. במהלך התקיפה, החזיק אחד הנאשמים בידו סכין והכה את הנאשם בכל חלקי גופו. כמו כן, במהלך התקיפה, אחד התוקפים דקר את המנוח בירכו.

מכתב האישום עולה, כי התוקפים לא חדלו ממעשיהם חרף מאמצי השוטרים לפזרם באמצעות ירי באוויר, שימוש בטייזרים ואף בכך שגוננו על המנוח בגופם. המנוח זחל על צידו לכיוון בני משפחתו אשר ניסו להגיש לו עזרה ראשונה. בהמשך, פונה על ידי בני משפחתו למרכז הרפואי "סורוקה", שם נקבע מותו. התיק נחקר ע"י ימ"ר נגב. הפרקליטות מבקשת לעצור את כל הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button