משפטי/פלילי

היועמ"ש: העברתי לידיעת רה"מ כי לא ניתן לאשר את הארכת הסגר ללא הסכמת גנץ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, הגיב הערב (שבת) להקלטה שפורסמה בחדשות 12, בה הוא הוקלט אומר לבן שיחו, לאחר שלא השתיק את שיחת הזום, כי נתניהו לא יוכל להאריך את הסגר בלי הסכמת גנץ מכיוון שזה: "זה נועל אותו" (את נתניהו).

"בהקלטה שפורסמה הערב, מתוך ישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון ה- 31 בינואר, נשמע היועמ"ש אומר לבן שיחו דברים אותם מסר קודם לכן למזכיר הממשלה תוך כדי הדיון, בנוגע למצב המשפטי הנובע מחוק יסוד הממשלה, בקשר למקרה של מחלוקת בין הגושים בנוגע להחלטת ממשלה המובאת להצבעה", נמסר.

עוד נמסר מטעם היועמ"ש: "כפי שהבהרנו, השאלה אם ניתן לאשר החלטת ממשלה במצב של התנגדות אחד הגושים עלתה כבר בחודש אוגוסט 2020, בהקשר אחר, וכבר אז הועברה לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה עמדת היועמ"ש לפיה חוק יסוד הממשלה קובע כי הדבר אינו אפשרי. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון האחרון, אליה מתייחסת כאמור ההקלטה, הנושא התעורר פעם נוספת. לפיכך, היועמ"ש העביר שוב למזכיר הממשלה את אותה עמדה מחודש אוגוסט וביקש ממנו שיביא את הדברים לידיעת ראש הממשלה על מנת שיהיה מודע למצב המשפטי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועמ"ש הדגיש כי "יצוין, כי גם לאחר האירוע המתואר, לא הייתה כל פנייה ליועמ"ש על מנת לערער על חוות דעתו האמורה. לנוכח חשיבות הדברים, בכוונת היועמ"ש להעלות את חוות דעתו המנומקת בנושא באופן מפורט על הכתב ולהביאה לידיעת חברי הממשלה כולם בהקדם."

צילום: גדעון שרון, לע"מ

Back to top button