פוליטי / מדיני

אמסלם לנציב שירות המדינה: אני שאלתי אותך בחיטין ואתה השבת לי בשעורין

במכתב ששלח הבוקר (ראשון) שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם, לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, השר שב ומלין על כך שהנציב לא קידם את ועדת האיתור למנהל רשות החברות, והסתפק ביעוץ המשפטי של מר מנדלבליט.

במכתבו פותח וכותב השר אמסלם "לצערי הרב תשובתך אינה עניינית ואינה עונה לגופן של טענותיי. נדמה שכהרגלך "אני שאלתי אותך בחיטין ואתה השבת לי בשעורין". כפי שכבר כתבתי במכתבי הקודם, אינני יכול להשתחרר מכך, שהתהליך כולו, נוהל באופן כושל ומתוך תכלית מוגדרת מראש של גורמים מסוימים לפעול לסיכולו עוד מראשיתו. טענותיי בנוגע לסוגיית ההטעיה של מר דני חורין וגב' דינה זילבר כלל לא קיבלו מענה. הדגשתי במכתבי הקודם כי: "בעניין זה אבקש מנציבות שירות המדינה, לפתוח בדיקה ולברר מדוע הוטעיתי ע"י הגורמים המקצועיים". מדובר בעניין חמור מאוד המגיע לטענתי עד לכדי הפרת אמונים."

השר אמסלם ממשיך לטעון "כמו כן, לא קיבלתי מענה בנוגע לבקשתי לקבל את כל האינפורמציה לגבי כל וועדות האיתור שקודמו בתקופה הבחירות הנוכחית. אני שב ומדגיש – נדמה כי ההחלטה לחסום את המינוי נשענת על פסילה אישית של השר הממנה, זאת, תוך עשיית איפה ואיפה ועל כך ניתן ללמוד מהאופן בו אצה הדרך לקדם שורת מינויים שאושרו רק לאחרונה בהם: פרקליט המדינה, יו"ר רמ"י, מנהל רשות הגז, יושב ראש מטה הדיור ומנהל רשות התחבורה. נוסף על אלו, שלחתי לך את חוות דעתה של היועצת המשפטית של רשות החברות הממשלתיות, הגב' דלית זמיר-קמינץ, הנשענת על הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינוי דירקטורים לפיה מהרגע שמולא טופס בקשה בטרם הבחירות, ההליך ימשיך להתקיים בתקופת הבחירות. במקרה שבנדון רוב ההליך החל בטרם היציאה לבחירות כך שפורסמו הקריטריונים למשרה בעיתונות, הוגשו עשרות מועמדויות והוקמה ועדת האיתור שהוחלפה על ידך שלוש פעמים. אם כך נשאלת השאלה לפי איזו חוות דעת אתה בוחר להתנהל, האם חוות הדעת של אביחי מנדלבליט או שמא חוות הדעת של מנדלבליט אביחי. התשובה לכך ככל הנראה תלוי בזהות הפונה אליך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר אמסלם מסכם באכזבה רבה מהנציב, "במקרה שלך, נדמה כי לא לחינם "הלך הזרזיר אצל העורב", ומכתב תשובתך מעיד שלא נעשה כל ניסיון כן ואמיתי מצידך להשיב על שאלותיי, לבדוק כשלים והטעיות, ולפתור את הסוגיה על הצד הטוב ביותר לטובת החברות הממשלתיות ולטובת אזרחי המדינה, וחבל שכך. אבקש לקבל תשובתך במהרה על מנת שאשקול את צעדיי מבחינת פניה לערכאות בנושא."

Back to top button