משפטי/פלילי

3 תושבי דיר אל אסד מואשמים בביצוע ירי וסחר בנשק

במסגרת פעילות מבצעית של משטרת ישראל בתחום הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, התקבל דיווח במשטרה ב- 15 בינואר בסמוך לחצות אודות שמיעת יריות בדיר אל אסד.

שוטרי משטרת מג'ד אל כרום הוזנקו למקום והבחינו ברכב, ובו שלושה חשודים, נמלט מהמקום. השוטרים סימנו לנהג לעצור בצד, אך הנהג לא ציית והמשיך בנסיעתו על מנת להימלט מהשוטרים. כעבור כמה דקות הרכב נעצר במחסום משטרתי בכפר בענה. במהלך החיפוש בתוך הרכב נמצאו על ידי השוטרים תרמילים 9 מ"מ וכסף מזומן בסכום של 52.000 שקל.

שני החשודים שהיו בתוך הרכב, נעצרו והועברו לחקירה במשטרת מג'ד אל כרום. בהמשך החקירה נעצר גם החשוד השלישי שהספיק לרדת מהרכב. העצורים הם תושבי דיר אל אסד, בשנות ה- 20 לחייהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך החקירה התברר לשוטרים כי החשודים הגיעו למקום בדיר אל אסד על מנת לבצע עסקה של מכירת אקדח תמורת הסכום של כ- 40,000 שקל ותוך כדי כך ביצעו "ניסוי כלים"- ירי על מנת לבדוק את האקדח. לאחר שהבחינו בשוטרים ניסו החשודים להימלט ותוך זמן קצר נעצרו.

החוקרים הצליחו לאסוף ראיות כנגד החשודים בעבירות נשק חמורות. מעצרם הוארך מעת לעת והיום (שני) הוגש כנגד החשודים בבית משפט המחוזי בחיפה על ידי פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום חמור בגין ניסיון סחר בנשק, נשיאת נשק וירי מנשק חם. כמו כן, הוגשה בקשה לעצור את החשודים עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר: "במהלך חודש ינואר של שנת 2021, נתפסו במחוז צפון 57 רובים ואקדחים שיורים תחמושת חיה ו- 37 חשודים נעצרו בגין כך והוגשו נגדם כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בעבירות של סחר באמצעי לחימה, אירועי ירי והחזקת אמל"ח. משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים למגר את תופעת האלימות בחברה הערבית הגובה מחיר כבד של חיי אדם במחוז צפון, 80% מהמשאבים מוקצים לפעילות ביישובי החברה הערבית במטרה למגר את תופעת האלימות והשימוש בכלי מלחמה ולמנוע פצועים והרוגים."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button