צבא וביטחון

גנץ בטקס לזכר חללי אסון המסוקים: "אנו לא מהססים לפגוע בהתבססות האיראנית"

שר הביטחון, בני גנץ, נשא נאום מוקלט היום (שני) בטקס האזכרה לחללי אסון המסוקים, אשר נערך בהובלת "העמותה להנצחת חללי אסון המסוקים בשאר ישוב", בהשתתפות נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, קצין החינוך והנוער ראשי תא"ל אופיר לויוס, רמ"ח נפגעים אל"מ עידית סולומון, רא"ל (במיל') גדי איזנקוט, ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח ויו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם.

השר גנץ אמר: "לא אשכח את המראות שראיתי עם הגעתי לשטח- ואני נושא אותם עמי לעד. עלינו, המנהיגים, מוטלת האחריות לדאוג שהזיכרון והמורשת של כל אחד מהם ושל כולם ביחד, יישארו איתנו לעד. אני גאה בצה"ל ובחיל האוויר בפרט על תרבות החקירה שהוא מנהיג ונותן גיבוי מלא למפקדים המבצעים את תפקידם על הצד הטוב ביותר, לעיתים בתנאים קשים. לצד זאת, ראוי שנמשיך להזכיר ולהעביר את המסר למפקדים כולם – אזרחי ישראל מפקידים בידינו את היקר להם מכל, ועלינו מוטלת המשימה להשתפר, ללמוד, לא להיות שאננים או להיכנע לעייפות. אני, שגדלתי במערכת הצבאית יודע היטב שכך אתם המפקדים נוהגים ומחזק אתכם, יודע כמה חיי אדם ניצלו בזכות התרבות הזו שעלינו לשפר ולשמר כל העת."

עוד אמר שר הביטחון: "שלוש שנים וחצי לאחר האסון יצאנו מלבנון, כשדם חללנו נספג באדמתה. הבהרנו מאז, שוב ושוב, שלא נאפשר לחיזבאללה ולאיראנים להפוך את לבנון למדינת טרור. גם היום צה"ל פועל וימשיך לפעול על קו הגבול וגם הרחק מעבר לו. אנו לא מהססים לפגוע בהתעצמות ובהתבססות האיראנית מעבר לגבולותינו, ונסראללה יודע היטב, שהחלטתו לבנות בונקרים של תחמושת וטילים, ולשכלל את יכולותיו של חיזבאללה, מסכנת אותו ומסכנת את אזרחי מדינת לבנון. כדאי שגם ממשלת לבנון תדע זאת ותיקח אחריות. אם תיפתח חזית בצפון, מדינת לבנון תהיה זאת אשר תשלם את המחיר הכבד ביותר על הנשק שמפוזר בריכוזים אזרחיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ עדכן את ההורים השכולים בנאומו על ההתקדמות בעבודה על מתן אות מערכה לחללים שנפלו במערכה ברצועת הביטחון, שצפויה להסתיים בקרוב.

ארכיון. צילום: נתן ווייל, לע"מ

Back to top button