צרכנות

פירוק רכב: כל הטיפים החשובים על מכירה

אם אתם מתכוונים למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק, הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא ננסה לעשות לכם קצת סדר בבלגן ולהסביר איך מוכרים רכב לפירוק, איפה מתחילים, כמה זה שווה ואיך מוצאים חברה אמינה ומקצועית.

האם קונים כל רכב?

חברה שמתעסקת עם רכישת רכבים לפירוק לא קונה כל רכב, היא קונה רק רכבים שמשתלם לה לקנות. מה זה אומר בפועל? כמו כל מוצר אחר בשוק, יש רכבים מבוקשים יותר ורכבים מבוקשים פחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסופו של דבר, המטרה של החברה היא לחלץ מהרכב שלכם את חלקי החילוף התקינים ולמכור אותם לסוחרי רכב. במידה והרכב שלכם לא מבוקש, גם לחלקי החילוף שלו לא תהיה דרישה וזה לא ישתלם לה.

לכן, כשאתם יוצרים קשר עם החברה, ציינו בפניה את סוג הרכב שלכם ואת המצב שלו, על מנת לדעת מראש האם יש פה היתכנות לעסקה.

כמה זה שווה?

כפי שציינו בסעיף הקודם, יש רכבים ששווים יותר ויש רכבים ששווים פחות. במידה ותציעו רכב שיש לו דרישה בשוק, סביר להניח שתקבלו עליו יותר כסף וההיפך. במידה ותציעו רכב שאין לו דרישה, או שתקבלו עליו פחות כסף, או שפשוט לא יקנו מכם אותו.

אך במידה והרכב שהצעתם למכירה אכן עומד בקריטריונים, כמעט בכל המקרים זה ישתלם לכם ביחס לחלופות האחרות. למה? מפני שעל כל רכב שתחליטו להעמיד לצד הדרך כגרוטאה, ללא קשר למצב שלו, תצטרכו להמשיך ולשלם הוצאות שוטפות.

אילו הוצאות? אתם תצטרכו להמשיך ולשלם עליו אגרת רישוי, ביטוח חובה לפחות וגם סביר להניח שתצטרכו לשלם קנס על כך שאתם מעמידים רכב ללא כל מטרה.

איך מתחילים?

נתחיל בזה שאתם צריכים למלא טופס הורדת רכב מהכביש, על מנת להפוך אותו ללא פעיל. למה? כי רק אחרי שתעשו את זה אתם רשאים למכור את הרכב לפירוק. אז כן, מדובר בבירוקרטיה לא הכי נעימה, אך האמת היא שזה לא כל כך נורא.

גשו לסניף משרד הרישוי הקרוב לביתכם ומלאו את טופס הורדת הרכב מהכביש. אל תשכחו לקחת אתכם תעודת זהות ורישיון רכב בתוקף, על מנת שתוכלו להוכיח שאתם הבעלים שלו.

איך מורכים רכב לפירוק?

אחרי שהורדתם את הרכב מהכביש, תוכלו להתחיל לחפש חברה שקונה רכבים לפירוק. אנו ממליצים לכם להשקיע בחיפוש ולאתר חברה מקצועית ואמינה, כמו עומר ברוך מומחה לפירוק רכבים.

אתם לא רוצים ליפול על חובבן שכל המטרה שלו היא לסיים אתכם כמה שיותר מהר ולתת לכם כמה שפחות כסף עבור הרכב שלכם.

ודאו שמדובר בחברה אמינה, מקצועית, בעלת ניסיון ומוניטין בתחום, כזו שעומדת בזמנים ומציעה ללקוחות שלה מחירים הוגנים עבור הרכבים שלהם.

תמיד תוכלו לדרוש מנציג החברה להפנות אתכם ללקוחות קודמים שכבר מכרו לה רכב אחד או שניים. כך תוכלו לקבל מושג טוב יותר לגבי המקצועיות שלה ולהיות רגועים שאתם בידיים טובות.

בסוף זה הכל עניין של כימיה ואם יש לכם את זה עם איש המקצוע שאיתו אתם בקשר, סביר להניח שאתם בכיוון הנכון לצליחת המשימה הלא פשוטה הזו בשלום.

Back to top button