חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: בימים קשים יש צורך לשלב ידיים בעשייה משמעותית

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (שלישי) בטקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי שהתקיים תחת מגבלות המאבק בקורונה בבית הנשיא. בטקס השתתפו שר ההתיישבות צחי הנגבי ומנכ"ל השירות הלאומי ראובן פינסקי.

במהלך הטקס העניקו שר ההתיישבות, מנכ"ל השירות הלאומי ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, אותות הצטיינות ל- 27 מתנדבים מכל הקשת החברתית בישראל, חילונים, דתיים, חרדים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, בהם גם נוער בסיכון וצעירים עם צרכים מיוחדים.

בשם המצטיינים דיברה בראאה גלטא, מתנדבת במד"א מרחב גלבוע, כחובשת בניידת מד"א וניידת טיפול נמרץ. בראאה סיפרה על עבודה אינטנסיבית בתקופת הקורונה, במהלכה סייעה לצוותי מד"א בכל הארץ לבצע דגימות קורונה. "כשיש מלחמה החיילים לא קמים ובורחים, ולכן אנחנו, אנשי הרפואה, גם צריכים לטפל בחולים ולא לעזוב אותם ולשמור על המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

"חוסנה של חברה נמדד בשעותיה הקשות. דווקא בימים קשים יש צורך לעמוד איתן ולשלב ידיים בעשייה משמעותית שתאפשר לכולנו לצלוח את אתגרי התקופה," פתח הנשיא את דבריו ואמר: "מגפת הקורונה טלטלה את חיינו והשפיעה באופן חסר תקדים על הבריאות, על הכלכלה, על החינוך ועל מיליוני אזרחים ומשפחות. למזלנו, אתם, המצטיינות והמצטיינים, הייתם שם בכדי לסייע. השירות שלכם, ההצטיינות שלכם, והמסירות שלכם מעל ומעבר הטביעו חותם. במקומות המורכבים ביותר, במד"א ובארגוני החירום, בבתי הספר ובמשרדים הממשלתיים, בארגונים החברתיים ובעמותות – אתם נתתם מעצמכם כחלק מהמאמץ המשותף של החברה הישראלית כולה. מאמץ שאפשר לנו לצלוח את עין הסערה ולהתחיל לחלום, בזהירות ובאחריות, על היום שאחרי המגיפה."

"יושבים פה היום תמצית פניה היפות של החברה הישראלית. יהודים וערבים, חילונים וחרדים, נשים וגברים, כשהמשותף לכולכם הוא התרומה המשמעותית של כל אחד ואחת מכם למדינה שלנו, לחברה שלנו. יחד אתם מייצגים את דור העתיד של מדינת ישראל אתם מעניקים לנו את התקווה, התקווה הישראלית. תקווה שתאפשר לנו להמשיך ללמוד ולהתפתח להצטיין ולהוביל ולבנות יחד חברת מופת," חתם הנשיא בתודה לכל המתנדבות והמתנדבים.

.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, הוסיף: "בשנה החולפת עברנו יחד עליות ומורדות במסגרת ההתמודדות עם מגפת הקורונה ששינתה סדרי בראשית, העמידה אותנו בפני התמודדויות חדשות ואתגרה את היכולות של כולנו. על אף כל אלו, בשנה זו נחשפתי לרוח המדהימה של מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בכלל ולקבוצת מתנדבים איכותית מאין כמוה בפרט- המצטיינים. אתם, מצטייני ומצטיינות השירות הלאומי-אזרחי, מהווים מרכיב יסודי בחוסן החברתי והאזרחי של מדינתנו. הדבר נכון בכל שנה, ובתקופת הקורונה נכון ביתר שאת. כולכם נרתמתם למשימה הלאומית עם כל הלב ומעבר לכל ציפייה. תרומתכם מוערכת לאין שיעור ומהווה דוגמה ומודל עבור כל צעירה וצעיר במדינת ישראל. בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשם כלל אזרחי ישראל, אני מבקש להודות לכם מעומק הלב, מצטייני השירות הלאומי-אזרחי, על תרומה יוצאת דופן ומרגשת."

Back to top button