משפטי/פלילי

משרד הבריאות: אורן כחולי הוא החשוד כמתחזה לרופא בתחום האסתטי

בפעילות משותפת שנערכה על ידי האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות יחד עם מרחב ירקון במשטרת ישראל נעצר אדם בשם אורן כחולי אשר על פי החשד התחזה לרופא וביצע טיפולים אסתטיים בהזרקה בניגוד לחוק. אורן כחולי המנהל את המרפאה בשם PRAIUM Medical Solutions והציג את עצמו כד"ר אורן כחולי המאבחן ומטפל במגוון מחלות כרוניות ואקוטיות בשיטות ייחודיות. אורן כחולי אינו מחזיק ברישיון רופא או מקצועות רפואיים אחרים ועל פי החשד עסק ברפואה, בין היתר, בתחום האסתטי תוך רמייה והטעייה של הלקוחות.

על פי החשד התבצעו במרפאה הזרקות של תכשירים שונים מסוג בוטוקס, כגון Xeomin – Dysport המכילים את הרעלן בוטליניום טוקסין (BOTULINUM TOXIN A). בנוסף, נתפסו במרפאה ציוד רפואי, זריקות רבות המכילות חומצה היאלורונית, לידוקאין, סטרואידים ועוד'. החזקה ושימוש במוצרים אלו מותרת רק במרפאות רפואיות שנרכשו כדין מחברות תרופות.

נתפסו במרפאה זריקות והחומרים נוספים שלא היה עליהם כל כיתוב ובשלב זה לא ניתן לדעת באיזה חומרים מדובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשוד נעצר במהלך הטיפול במרפאתו ברחוב הברזל 15 ברמת החייל בתל אביב בפעילות יזומה על ידי משרד הבריאות. תכשירים נתפסו והוחרמו על ידי משרד הבריאות. כל החומרים שנתפסו מועברים למעבדות משרד הבריאות לבדיקת תכולתם. בנוסף לכך התברר כי ביום המעצר אורן כחולי היה אמור לשהות בבידוד בביתו, אך הפר את הוראות הבידוד ושהה במרפאתו וזאת בניגוד להנחיות של משרד הבריאות.

משרד הבריאות והמשטרה רואים חומרה מצב בו אדם ללא הכשרה רפואית או ידע מתאים מתחזה לרופא ועוסק בהזרקות של תרופות תוך כדי סיכון בריאות הציבור. שימוש בתכשירי הבוטילינום טוקסין ובייחוד כאשר נעשים באופן לא מפוקח עשויים לחשוף ביתר שאת את החולה למגון תופעות לוואי כגון חולשה כללית, שיתוק עצבי, ופגיעה מסכנת חיים ביכולת הבליעה והנשימה. החשוד נעצר בחשד לעבירות זיוף, מרמה והתחזות והפרת בידוד.

טיפול אסתטי בהזרקה שלא על ידי רופא מורשה עלול לגרום לזיהומים קשים, עיוותים בפנים, דימומים, אלרגיות, צלקות שחלקן אינן הפיכות ועוד. במידה ויש חשד לביצוע טיפולים על ידי אורן כחולי ניתן לפנות לאגף לאכיפה ופיקוח במייל או בפקס: 02-6473933.

צילום: משרד הבריאות

Back to top button