חדשות הארץ

נשיא המדינה לאלפיניסטים: עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש – בכל תנאי מזג אוויר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (רביעי) ביקור מבצעי בגזרת החרמון ופגש את לוחמי יחידת האלפיניסטים בהובלת מפקדם סגן-אלוף (במיל') מנחם פולק. בביקורו קיבל הנשיא סקירה על הגזרה הייחודית ולאחריה נועד ארוכות עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם לעדכון מבצעי על אתגרי הפיקוד כולו.

צילום: חיים צח / לע"מ

את הדרך אל בקתת האלפיניסטים פילס ״חתול השלג״, שהחליף את שיירת רכבי הנשיא. ״אנחנו, הירושלמים, מחכים כל שנה לפתיתים הלבנים. בשבילנו שלג זה מאורע יוצא דופן. סיבה למסיבה. אבל עבורכם הוא עבודה,״ אמר הנשיא.

צילום: חיים צח / לע"מ

הנשיא שוחח עם לוחמי היחידה המקדישים עשרות ימי מילואים בשנה לטובת שירותם הצבאי ואמר: "פסגת החרמון לא מושלגת כל השנה, אבל האיומים עלינו קיימים כל העת. עלינו להיות ערוכים, ונכונים לשמור על גבולותינו ביום ובלילה. בקיץ ובחורף. בכל תנאי מזג האוויר. אסור לנו להשאיר אף נקודה חשופה. בשום מצב. במהלך ההיסטוריה, הופתענו לא פעם. החכמה היא להיות ערוכים לכל תרחיש. לא לומר "יהיה בסדר", אלא לצפות כל הפתעה שלא תבוא, ולהבטיח את שלום אזרחי ישראל. אתם, "סיירי ההר", יחידת מילואים נבחרת, אחראים על נקודה רגישה – משולש הגבולות ביננו לבין לבנון וסוריה. אתם מבטיחים את בטחון החרמון כשהוא מתכסה בשלג."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח / לע"מ

"האלפיניסטים שלנו הם נכס מבצעי חשוב של מדינת ישראל. אתם כמילואימניקים וכאלפיניסטים הוותיקים ביותר שלנו, יש לכם ידע וניסיון נדירים, יקרים מפז שאתם רותמים למען עם ישראל ומדינת ישראל," הוסיף הנשיא והודה בשמו ובשם אזרחי ישראל על המסירות והאחריות הרבה שמפגינים הלוחמים ועל ההקרבה של בני משפחותיהם.

צילום: חיים צח / לע"מ

בהמשך היום ביקר הנשיא במרכז כנרת לחדשנות KIC שבמכללה האקדמית כנרת, שם קיבל סקירה אודות האקדמיה והמרכז כמנוע צמיחה אזורי. את הנשיא ליוו מנכ"ל מרכז כנרת לחדשנות אלעד שמיר ונשיא מכללת כנרת פרופ' שמעון גפשטיין. המרכז הוקם כיוזמה משותפת למכללת כנרת ולתאגידים החקלאיים של קיבוצי ומושבי האזור, צמח מפעלים, משקי עמק הירדן וקק"ל.

צילום: חיים צח / לע"מ

במהלך הביקור הוצגו בפני הנשיא מספר מיזמי חקלאות וטכנולוגיה שפותחו במסגרת עבודת המרכז: ביניהם רחפן לניוד עדרי בקר, מתקן המייצר חשמל מתשתיות מים ופיתוח חומרים משמרים צמחיים.

צילום: חיים צח / לע"מ

הנשיא הודה ליזמים ואמר: ״זיהיתם מגמה עולמית חשובה – העתיד נמצא באגרו-טק, בחקלאות הטכנולוגית. בזכות השילוב בין חדשנות לחקלאות מדינת ישראל יכולה לתרום באופן ממשי לביטחון התזונתי של מדינות רבות. יש כאן הזדמנות אנושית מופלאה – להילחם ברעב ובמחסור ברמה העולמית. תיקון עולם ממש."

Back to top button