צרכנות

איך להרחיק מזיקים מהבית?

העולם מלא בחרקים שעלולים להזיק לנו. כל עוד הם לא מגיעים אלינו הביתה אנחנו יכולים כמובן לחיות איתם בשלום ובדו קיום – ובמקביל לפעול בדרכים שונות כדי למנוע מהם כניסה למרחבי המגורים שלנו. בחלק גדול מהמקרים השיטה היא פשוט להיכנס לאתר של חברת הדברה, לבחור אזור שירות להדברה כאן, למלא פרטים – ולקבל הצעת מחיר. בנוסף יש שיטות שמקדימות תרופות למכה וכדאי להכיר גם אותן.

צמחי תבלין דוחי חרקים

צמחים רבים דוחים את רוב סוגי החרקים. ביניהם: מנטה, נענע, רוזמרין, זעתר, ציפורן וקינמון. עלי דפנה אפשר לפזר בארונות המטבח וכך להרחיק מהם נמלים, תיקנים גרמנים ומזיקים אחרים. עציץ עם נענע או רוזמרין על אדן החלון מהווה גם הוא מחסום יעיל נגד חרקים. אדנית עם שלל תבלינים תורמת גם ליופי, גם לאנרגיות הנעימות וגם להרחקת נמלים, כנימות ועוד, ואם אתם רוצים להרחיק יתושים – נפית החתולים או למון גראס הם פתרונות מוצלחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם התנאים לא מאפשרים הצבת עציצים או אדניות, תוכלו להשתמש בשמנים אתריים שמפיצים את הריחות של צמחי התבלין הנ"ל – וליהנות מאותה תוצאה.

חומץ הדרים במי השטיפה של הבית

עוד פעולה פשוטה שעשויה לחסוך את הצורך להשתמש בחומרים כימיים היא הוספת מעט חומץ הדרים למים שאיתם שוטפים את הבית. ספונג'ה עם מים שיש בהם מעט אקונומיקה תיצור את אותו אימפקט. המלצה נוספת היא לשפוך אחת לשבועיים 10-20 ליטר של מים רותחים אל פתחי הניקוז השונים בכיורים ובמקלחות כדי להדביר את התיקנים שעלולים להימצא בצינורות הביוב.

בכל מקרה כדאי לדעת שכיום ניתן לבצע גם הדברה בטוחה, עם חומרים ידידותיים לבני האדם ולסביבה.

איטום מושלם של כל החללים בבית

סוג אחר של מזיקים אפשריים הוא מכרסמים – עכברים וחולדות. כדאי לדעת שחולדות, כשהן מרגישות מותקפות, עלולות לנשוך, ואילו עכברים עלולים להעביר חיידקים מזהמים ובהם בין השאר סלמונלה (חיידק שנמצא לפעמים גם בביצים).

אם כבר הגיעו אליכם מכרסמים, הפתרון הנכון הוא לכידה מקצועית שלהם לפני שהם גורמים נזקים שונים – למזון שהם מצליחים למצוא, לכבלי חשמל שהם עלולים לכרסם (כדי לחדד את השיניים) ועוד. הלכידה תתבצע בידיים (כמובן עטויות כפפות מקצועיות), בעזרת לוכדן או ע"י הצבת מלכודות בנקודות אסטרטגיות. לאחר מכן תקבלו גם המלצות לאיטום טוב יותר של הבית, כדי שלא יגיעו אליכם מכרסמים חדשים.

כדי להקדים תרופה למכה כדאי לעבור בעצמכם על נקודות התורפה השונות ולוודא שאין חורים או סדקים שדרכם עלולים להשתחל אל הבית שלכם עכברים.

לא להשאיר מזון חשוף

החרקים מגיעים אלינו לבתים כדי לאכול. אם לא נשאיר מזון חשוף עבורם, הסיכוי שהם יגיעו פוחת במידה ניכרת. יחד עם זאת רצוי לקחת בחשבון שישנם חרקים שמצליחים לחדור אפילו מבעד לשקיות פלסטיק – למשל חיפושית הטבק, חרק שקיבל את שמו מכך שהוא נמשך אל תערובות טבק, אבל נוהג לחיות גם במזווה וליהנות מהקמחים שבבית, הפסטות, דגנים, תבלינים, פיצוחים ועוד. באופן דומה ישנם סוגים של זבובונים שנמשכים אל פירות הדר.

במקרים אלה הפתרון הוא הדברה מקצועית. הדרך הנוחה ביותר להזמין את השירות היא להיכנס אל אתר של חברה ותיקה ומוכרת בתחום, לבחור מבין כל אותם אזורי שירות לביצוע הדברה שהיא מציעה – ולתאם מועד להגעת המדבירים.

להימנע מהכנסת קרטונים ישנים לבית

ישנם חרקים שנוהגים להסתתר בתוך קרטונים ישנים, והדוגמה הטובה ביותר היא תיקנים גרמנים – אותם ג'וקים קטנים ובהירים (שעלולים אגב להתחבא גם בבר המים או במכונת הקפה). אם כבר נמצאים אצלכם חרקים אלה, קצב הריבוי המהיר מאוד שלהם מחייב הדברת תיקנים מקצועית – באמצעות מיקרו קפסולות שמכילות חומרים רעילים עבורם.

כותב המאמר: ערן קיוותי מדביר מוסמך ובעלים של חברת הדברה בטוחה

Back to top button