חדשות הארץ

פרופ' בן-עמי שילוני זכה בפרס ישראל בחקר מדעי המזרח הרחוק

שר החינוך, יואב גלנט הודיע היום (חמישי) על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר מדעי המזרח הרחוק לשנת תשפ"א, פרופ' בן-עמי שילוני. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' ניסים אוטמזגין, ובהשתתפותם של החברים: פרופ' מרק גמזה ופרופ' מיכל דליות בול.

בנימוקיה ציינה הוועדה כי: "פרס ישראל בחקר מדעי המזרח הרחוק מוענק לפרופסור בן-עמי שילוני מהחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים על תרומתו הייחודית לייסוד ופיתוח לימודי יפן במדינת ישראל. פרופ' שילוני פעל רבות להעלאת המודעות ליפן ולמזרח הרחוק בציבוריות ובתקשורת הישראלית. הוא העמיד דורות של תלמידים, שרבים מהם השתלבו באקדמיה, בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי בישראל ובעולם".

עוד ציינה הוועדה כי "פרסומיו הרבים ותרומתו לחקר ההיסטוריה המודרנית של יפן, ובפרט מחקריו על תרבות ופוליטיקה ביפן לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה, מוסד הקיסרות של יפן, והשוואה תרבותית בין היפנים והיהודים, נחשבים לפורצי דרך בתחומם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף הדגישה הוועדה כי "בשנת 2000 העניק לו קיסר יפן את עיטור ההצטיינות הגבוה כוכב הזהב והכסף. בשנת 2010 הוא זכה בפרס "קרן יפן" לקידום התרבות היפנית בעולם. זו הייתה הפעם הראשונה מאז ייסודו של הפרס שחוקר ישראלי זכה בו. לרגל הזכייה בפרס הוא התקבל על ידי הקיסר והקיסרית בארמונם בטוקיו".

דיקן הפקולטה למדעי הרוח של האוניברסיטה העברית, פרופ' מיכאל סיגל, בירך את פרופ' בן-עמי שילוני לרגל קבלת פרס ישראל ומסר: "פרופ' בן-עמי שילוני הוא מהחוקרים המובילים בעולם בחקר ההיסטוריה המודרנית והתרבות ושל יפן. בזכות מחקרו ופועלו, התחום של לימודי יפן משגשג היום במדינת ישראל בכלל ובאוניברסיטה העברית בפרט. בנוסף להישגיו האקדמיים המרשימים, הוא עמל ליצירת קשרי ידידות בין ישראל ויפן ואף זכה לעיטור ההצטיינות הגבוה כוכב הזהב והכסף מטעם קיסר יפן, ובפרס "קרן יפן" לקידום התרבות היפנית בעולם".

פרופ' בן-עמי שילוני

Back to top button