חדשות הארץ

"חובה על המנהלים להרחיק את המורים הבלתי מחוסנים מהתלמידים"

"החזרת מורים ועובדים החשופים לקהל, ובמיוחד לילדים, אשר לא התחסנו נגד קורונה, היא לא רק רשלנות חמורה של מנהליהם, אלא היא עלולה להפוך לעבירה פלילית של פגיעה בחסרי ישע בנסיבות מחמירות במקרה ואחד הילדים יידבק הקורונה" אומר עו"ד אביעד ויסולי העוסק בתחומים אלה כבר עשרות שנים. "אם מורה או עובד ידביקו בקורונה אחרים, ניתן גם לתבוע מהם אישית פיצויים כספיים בסכומים גבוהים, בהתאם לנזקים שהם יגרמו.'

"מנהלים ובעלי עסקים אשר יחזירו לעבודה עובדים בלתי מחוסנים, גם הם עלולים להיתבע בגין רשלנות חמורה. כל אדם סביר אמור להתחסן. מי שמסרב ובכך גורם נזק לאחרים, ישלם פיצויים בגין נזקים אלה מכיסו. המורים, העובדים והמנהלים אינם מבוטחים נגד סיכון זה, ועל כן הם עלולים לשלם מכיסם האישי."

עוד מוסיף ויסולי: "חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה כי לא ניתן לחייב מורים ועובדים להתחסן היא מוטית ומוטעית. אכן לא ניתן לחייב אדם להתחסן. ואולם, אין כל חובה להעסיק אדם בלתי מחוסן העלול לגרום לנזקים חמורים ללקוחות ככלל, ועל אחת כמה וכמה לקטינים במערכת החינוך. "טובת הילד" היא עיקרון על בטיפול בילדים, ועל כן חובה על המנהלים להרחיק את המורים הבלתי מחוסנים מהתלמידים. הפרת חובה זו עלולה להוות הן עבירה פלילית והן עוולה נזיקית ברשלנות שניתן ואף רצוי להגיש בגינה תביעות אזרחיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freeimages

Back to top button