חדשות הארץ

לאחר פתיחת הסגר: 150,000 מטיילים גדשו את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע

בשבת ראשונה לאחר פתיחת הסגר כ- 150 אלף מטיילים יצאו היום (שבת) אל הגנים הלאומיים, שמורות הטבע והשטחים הפתוחים.

רעיה שורקי ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "שמחנו לראות עשרות אלפי מטיילים היום בשטחים הפתוחים ובאתרי הטבע. ואכן המטיילים גדשו בהמוניהם את המסלולים וריכוזי הפריחה בכל הארץ. המטיילים נהנו מהמתנה הנהדרת של שילוב מזג אוויר מצוין ופריחה בשיאה."

האתרים הבולטים היום היו : הבניאס, תל דן, ציפורי, קיסריה, הבונים, דור, אפק ירקון, בית גוברין, אשקלון, עין גדי ופארק הבשור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כ- 1,300 לנים בילו בסוף השבוע ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

החניונים הבולטים: אשכול, בארות, מצדה וחורשת טל.

שאול גולדשטיין, מנכ״ל רשות הטבע והגנים, אמר: "שמחנו לראות את אלפי המטיילים חוזרים אל הטבע לטייל ולהנות מהפריחה, הנחלים והמפלים הזורמים והשוצפים. נערכנו לפתיחה עם מערכת הזמנות ו15 תחנות מידע שיוצבו במהלך החודש ביציאה למסלולי הטיול המרכזיים. בתחנות המידע הצבנו יחד עם משרד התיירות מורי דרך שהדריכו את המטיילים על נקודות העניין במסלולי הטיול וציידו אותם בשקית אשפה כחלק מהעצמת המסרים לשמירה על ניקיון הטבע. לחלק ממורי הדרך זו הייתה חזרה לעבודה לראשונה לאחר תקופה ארוכה בה לא ניתן היה להדריך קבוצות. שיתוף הפעולה הזה עם משרד התיירות מאפשר מחד למורי הדרך להתפרנס בכבוד במקצוע שלהם ומאידך הציבור נהנה מהמפגש הערכי בשטח הפתוח. שמחנו לראות את הצבור הישראלי מטייל. בשבילנו זו זכות גדולה לאפשר לצבור להנות מאתרי הטבע והמורשת לטייל בבטחה לצד ההנאה."

בנוסף בסוף השבוע יצאו 100 קבוצות לנקות את השטחים הפתוחים במסגרת מיזם ׳ניקיון המליון בסימן יום המשפחה׳. אני מקווה שהציבור יצטרף אלינו במאמץ המשותף לשמירת הטבע וחיות הבר.

נחל עיון. צילום: פארס דאבוס רשות הטבע והגנים

Back to top button