צרכנות

איך להוביל דירה בלי לקרוע את הכיס?

לקראת העברת דירה ישנם מספר חששות. למשל – חשש שייגרם נזק לחלק מהתכולה במהלך ההובלה, או שביום המעבר המובילים פשוט לא יגיעו, ועוד נושא שמייצר מתח הוא העלות של השירות. לא קל למצוא איזון נכון בין הצורך להבטיח הובלה מקצועית של מובילים מיומנים ואמינים מצד אחד, לבין הרצון לחסוך כסף בתקופה שבה יש בכל מקרה הוצאות בלתי מבוטלות מצד שני. איך בכל זאת עושים זאת? בעזרת הטיפים הבאים.

צמצום היקף התכולה

עלות הובלת דירות נקבעת בין השאר על סמך היקף התכולה שהמובילים נדרשים להעמיס ואז לפרוק. בהתאם, ככל שתצליחו לצמצם יותר את כמות הפריטים שאתם לוקחים אתכם, כך המחיר ירד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באופן טבעי אין טעם לוותר על המקרר או על מכונת הכביסה, ובוודאי שלא אם הם עדיין תקינים וממלאים את ייעודם. גם את הבגדים שאתם עדיין אוהבים ושעדיין מתאימים לכם מבחינת המידות כדאי כמובן לקחת. אבל בכל בית יש גם פריטים רבים שלא באמת מספקים תועלת – חפצים שכבר לא עובדים, כאלה שלא רלוונטיים יותר מבחינתכם, כאלה שלא עונים על הטעם שלכם ועוד.

את כל אלה כדאי לתרום / לנסות למכור / לזרוק (לאשפה או למחזור) – וכך לחסוך במחיר ההובלה.

בחירה נכונה של מועד המעבר

גם המועד הספציפי שבו אתם זקוקים לשירות הובלת דירה עשוי להשפיע במידה בלתי מבוטלת על הצעת המחיר שתקבלו.

בפרט כדאי לדעת שהימים הראשונים בכל אחד מחודשי השנה הם ימים שבהם הביקוש לשירותי הובלות גבוה מהרגיל. באופן דומה גם מעבר דירה בימים האחרונים בכל חודש עלול לעלות לכם מחיר גבוה יותר. אם אתם יכולים לתזמן את ההובלה למשל ל-7 בחודש או ל-22 – יש סיכוי סביר שתוכלו לחסוך לא מעט כסף.

אגב, אם אתם יכולים לתכנן מראש ולעבור דירה בחורף במקום בקיץ (שבענף ההובלות מתחיל כבר בסביבות פסח ונמשך עד אחרי חגי תשרי) – תוכלו אפילו להזמין שירות הובלת דירה כולל אריזה במחיר אטרקטיבי במיוחד.

הובלה בשעות הצהריים או אחרי הצהריים

בעונה העמוסה – כאמור האביב והקיץ – חברות ההובלה הגדולות מתגברות את הצוותים שלהן ומבצעות שניים ואפילו שלושה סבבי עבודה בכל יום. הובלה של דירה שנקבעת לשעות הצהריים או אחרי הצהריים, ולפעמים אפילו בעבר, עשויה להיות זולה יותר בהשוואה להובלה הראשונה של היום.

שימו לב – גם מובילים חסונים, חרוצים ומיומנים עלולים להגיע אליכם עייפים אחרי שכבר העבירו דירה אחת. בנוסף אין דרך להתחייב על שעה מדויקת – אבל אם אתם מוכנים להתגמש, תוכלו להוביל את הדירה בלי לקרוע את הכיס.

בכל מקרה מומלץ לבצע סקר שוק מקיף ככל האפשר, ולקבל לפחות 3-4 הצעות מחיר ספציפיות – מחברות שביררו אתכם את כל הפרטים של ההובלה, ורק לאחר מכן סיפקו הצעת מחיר.

Back to top button