חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: צאו להתחסן עכשיו – החיסון יקנה לכם הגנה וישחרר אתכם מהפחד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המשיך את מסע ביקוריו במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ לחיזוק הצוותים הנאבקים בנגיף קורונה, וביקר היום (ראשון) במרכז הרפואי לגליל בנהריה. זהו בית החולים הגדול ביותר באזור שמספק שירותי רפואה ללמעלה מ-600 אלף תושבי הגליל.

הנשיא נועד עם מנהל המרכז הרפואי פרופ' מסעד ברהום והצוות הרפואי המטפל במחלקות הקורונה השונות, מנהל מחלקת גריאטריה ד"ר אדוארד קייקוב, מנהלי המחלקות פרופ' נימר עאסי, וד"ר גטאס נאסר ועם האפידמיולוגית הראשית ד"ר יעל זיו – מהם שמע אודות אתגרי התקופה, והקושי שיש לבתי החולים בפריפריה להתמודד עם נגיף הקורונה. פרופ' ברהום אמר לנשיא: "אנחנו עובדים בחוסר תמידי, והקורונה חידדה את הצורך בצוותים רפואיים. חסרים לנו לפחות 60 רופאים כדי לאייש את המחלקות. אנחנו בחוסר של 20% בצוות. במהלך הגל הזה טיפלנו סביב השעון ב-1,195 חולים." אנשי הצוות סיפרו על החוסר במכשור רפואי, ועל כך שבבית החולים אין מכשיר אקמו, ועליהם להעביר למרכז הארץ חולי קורונה הנזקקים לטיפול במכשיר.

לאחר מכן, מנהל יחידת חולי הקורונה המונשמים ד"ר אלכס סמוחבלוב, הציג לנשיא את החמ"ל העוקב אחר מצבם באמצעות מסכים. הנשיא שוחח מעבר לחלון ממוגן עם אנשי הצוות במחלקת הקורונה הנמצאים במשמרת, ועם שמעון קקון, בן 57 תושב עכו נשוי ואב לשלושה, שאושפז במחלקה במצב קשה: "אני פה 12 יום, עד שלא הגעתי לכאן במצב קשה לא הבנתי את גודל המגיפה הנוראית הזו,״ סיפר קקון לנשיא. ״ראיתי וקראתי חדשות ולא הבנתי. הצוותים כאן עובדים בצורה מטורפת יום וליל, המדינה חייבת להעניק להם הרבה יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

לאחר מכן שוחח הנשיא עם האח אורן קדוש שנמצא במשמרת במחלקה, כשהם משני עברי זכוכית מגן. האח סיפר על אורכן של המשמרות והליווי של החולים מסביב לשעון. "אתם עושים עבודת קודש, אני רואה עד כמה העבודה נעשית מהלב ומודה לכם, מסור את תודתי גם לכל הצוות הנפלא שאיתך כעת במשמרת,״ אמר הנשיא.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"אנחנו מציינים עכשיו שנה שלמה של מאבק בנגיף הקורונה," אמר הנשיא בדבריו והוסיף: "שנה שבה אתם, מובילים את המאבק בנגיף והמלחמה על חיי אדם. עובדים בתנאים מורכבים, במשמרות ארוכות, במיגון מסורבל, בכוח אדם חסר, בתקנים חסרים, תחת עומס פיזי, נפשי ורגשי אדיר.״

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

"אתם משלמים מחיר, ובכול זאת אתם לא מוותרים, ממשיכים להיאבק מאבק אמיץ, הרואי על חייו של כל חולה וחולה. על כבודם של החולים. במחלקות הכתר ובמחלקות האחרות. אתם, כולכם, לוחמי המגיפה, שומרות ושומרי ישראל בעת הקשה הזו," המשיך הנשיא ואמר: "בין החולים, כמו גם בין ההנהלה, העובדות והעובדים בני כל הדתות: יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים וצ'רקסים, סמל לדו קיום.״

הנשיא פנה לאזרחי ישראל כולם והדגיש שוב את חשיבות החיסון נגד קורונה: "אני יודע שעייפתם מן המגפה. עייפתם מהפניות ומהדיבורים על אחריות אישית על היכולת שלנו, של כולנו, לסייע במיגור המגיפה. ובכול זאת – צריך רק לעקוב אחרי הנתונים. למעלה מ-5,000 בני אדם, יקרים, אהובים, איבדנו במגיפה. ועוד רבים שסובלים מהמחלה. ומתופעות הלוואי הקשות שאחריה. לא צריך לפחד מהמגפה. אפשר לעצור את המגיפה. אפשר לעצור את הוירוס הזה. אני קורא מכאן לכולם, בני כול הדתות והמגזרים, ובמיוחד לגילאים המבוגרים יותר במגזר הערבי הדרוזי והצ'רקסי, צאו להתחסן. עכשיו! אל תפחדו! החיסון יקנה לכם הגנה וישחרר אתכם מהפחד. אל תוותרו על האפשרות הזו. תעשו את הצעד הזה כדי להגן עליכם, כדי לשמור על חיי היקרים לכם, לשמור על החיים של כולנו."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום קרא לציבור לצאת ולהתחסן בשפה הערבית ואמר: ״אני מפציר בכם: לכו להתחסן. זו תקוותנו היחידה למלחמה בנגיף זה. החיסון בטוח, אל תחששו. מיליוני אנשים כבר התחסנו ושום דבר רע או מסוכן לא קרה להם. אני חוזר ומדגיש: צאו להתחסן, זו תקוותנו היחידה לנצח במאבק הקורונה."

פרופ׳ ברהום הוסיף: ״אדוני הנשיא, מעומק ליבי ועומק ליבם של 3,000 עובדות ועובדי המרכז הרפואי, אני מבקש להגיד לך שעצם הגעתך לכאן במיוחד מירושלים וחרף הלו״ז עתיר המשימות שלך – נותנת לנו כוח, תחושת ביטחון וגאווה שעשייתנו המאומצת כאן, בגליל, זוכה להערכתך ולהערכתם של אזרחי מדינת ישראל. אני מודה לך שבאת.״

Back to top button