פוליטי / מדיני

ח"כ שאשא ביטון: הממשלה צריכה לתת יותר סמכויות לרשויות המקומיות

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, וח"כ יפעת שאשא-ביטון, הציגו היום (שני) את תכנית העבודה של המפלגה בתחום החינוך.

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר: "לא הגיוני שלממשלה אין עדיין תכנית ואופק לחצי ממערכת החינוך, תלמידי כתות ה'-י'. מה צריך לקרות כדי שהממשלה הרעה הזאת תתעשת ותתייחס לילדים שלנו? האם הממשלה מחכה ששנת הלימודים תסתיים כדי שהנושא הזה ירד מהפרק?״

ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הוסיפה: "דורשים שהממשלה תיתן סמכויות לראשי רשויות שיכולים להתמודד בצורה הטובה ביותר עם ניטור התחלואה והשבת מערכת החינוך. לצערנו גם בנקודת הזמן הזו, למרות שכבר התחילו להחזיר תלמידים למערכת, עדיין אין תכנית מסודרת. גם בנקודת הזמן הזו אין פתרונות לכתות ה-י."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי המסמך המפלגה תתמקד ב- 6 רפורמות במטרה להפוך את מערכת החינוך הישראלית לאחת המובילות בעולם.

– רפורמת דגל במעמד המורה: העלאת איכות המורים הנכנסים להוראה באמצעות תנאי סף, נקדם רפורמה בשכר המורים המתחילים ורפורמה מקיפה בהכשרתם.

– התאמת לוח החופשות לשוק העבודה: נצמצם את הפער בין לוח החופשות של מערכת החינוך ללוח החופשות של שוק העבודה (76 ימים). נקצר את ימי הלימוד ל-5 בשבוע.

– רפורמה בגיל הרך: נעביר את מעונות היום והפעוטונים (גילאי 0-3) לאחריות משרד החינוך, כדי להבטיח רצף חינוכי ופדגוגי בגיל הרך. נחזק את הפיקוח לצד קידום מערך הכשרה מקצועי למטפלות ושיפור תנאי העסקתן. בנוסף, נדאג לבנות מעונות יום נוספים.

– רפורמה בניהול: תגמול הולם למנהלים, מינוי לקדנציות של 8 שנים בלבד וגיוס של מנהלים איכותיים למערכת על ידי הסרת חסמים.

– התלמיד במרכז: נפעל להעצמת החוסן הרגשי והחברתי של התלמידים, תוך הגדלת שעות הייעוץ ומתן מענה רגשי. כמו כן, נערוך רפורמות במערך הבגרויות, שיביאו לצמצום מספרן לחמש קבועות: אנגלית, מתמטיקה, מדעים ומקצוע הומני. בנוסף, נתמקד בתיקון ושיפור הרפורמה בחינוך המיוחד, על מנת להעניק לילדי החינוך המיוחד את המעטפת הנחוצה ואנשי הצוות המתאימים.

– שינוי מבנה מערכת החינוך: שתכלול הענקת אוטונומיה למנהלי בתי הספר.

ארכיון. צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

Back to top button