פוליטי / מדיני

ועדת החוקה אישרה את תקנות הגבלת הכניסה והיציאה מישראל

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה היום (שני) תיקון לתקנות הגבלת הכניסה והיציאה מישראל, לפיו הכניסה לישראל דרך מעברי הגבול היבשתיים תתאפשר רק דרך תחנת גבול נהר הירדן (שייח' חוסיין) ורק למי שיצא מישראל דרך אותו מעבר גבול. הכניסה תתאפשר רק באישור של ועדת חריגים – בזמנים מוגדרים שייקבעו במטרה לווסת את מספר הנכנסים משיקולים של בריאות הציבור. בוועדה הוסבר כי כרגע האישור הוא לפעמיים בשבוע, למשך שעתיים בכל פעם. התקנות כבר היום מגבילות את הכניסה לישראל גם דרך שדה התעופה ומעברי הגבול הימיים וקובעות כי כל מי שנכנס לישראל דרכם צריך לקבל אישור של ועדת חריגים. התקנות בתוקף עד ה- 20 בפברואר.

כמו כן, אושרו תקנות חדשות לעניין חובת בדיקות קורונה בכניסה לישראל דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים, בנוסף לחובת הבדיקה שכבר קיימת היום לנכנסים דרך שדה התעופה. ככלל מי שנכנס לישראל חייב לבצע שתי בדיקות קורונה – הראשונה עד 72 שעות לפני הכניסה והשנייה עם כניסתו לישראל. ועדת חריגים רשאית לתת פטור מהצגת תוצאה שלילית בשל צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד, ובין היתר אם לא היתה אפשרות להיבדק במדינה שממנה הוא מגיע לישראל. בנוסף, אם אין אפשרות לבצע בדיקה בתחנת הגבול, מי שחייב בבידוד במלונית יוכל לבצע את הבדיקה במלונית, ומי שאינו חייב בבידוד במלונית – לא יחויב לבצע את הבדיקה במקרה כזה.

הקנסות שנקבעו – 2,500 ש"ח למי שנכנס ללא בדיקה שלילית, ו-3,500 ש"ח למי שלא ביצע את הבדיקה הנדרשת בכניסה. התקנות בתוקף עד ל- 9 במרץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

Back to top button