משפטי/פלילי

היועמ"ש: אין תשתית ראייתית המצדיקה את פסילתה של מס' 7 ברשימת העבודה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השיב היום (שלישי) לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע לקובלנה שהוגשה על ידי מפלגת 'עוצמה יהודית' ואיתמר בן גביר לפסול את אבתיסאם מראענה, מס' 7 ברשימת העבודה, מהתמודדות בכנסת. מרעאנה התבטאה בעבר במספר התבטאויות בעיתיות, ביניהן אמרה בראיון עיתונאי כי "הייתי משמידה את זכרון יעקב… שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". בנוסף, קראה להאיר את בניין עיריית תל אביב בדגל אש"ף ופרסמה פוסט תמיכה בפעיל טרור של הג'יהאד האיסלאמי. ששבת רעב.

בחוות דעתו היועמ"ש כתב כי "חינת הראיות שהובאו בבקשות, ודאי בשים לב לרף הראיות הגבוה הנדרש ולאמות המידה המחמירות לצורך פסילת מועמדת לכנסת, אל מול הפסיקה המתייחסת לעילות הפסילה, מובילה למסקנה כי לא הונחה תשתית ראייתית המצדיקה היעתרות לבקשות".

איתמר בן גביר הגיב לחוות דעתו של היועמ"ש, ואמר כי "שוב היועמ"ש מתקפל ומכשיר את שונאי ישראל. כאשר היה מדובר בבן ארי, מרזל וגופשטיין, מיהר היועמ"ש לחרוץ את דינם, אולם כאשר מדובר במי שמוכח מעל כל ספק כי היא שוללת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומביעה תמיכה גלויה בטרור – היועמ"ש נאלם דום. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון המשפטנים ונדאג שמערכת המשפט תשוב להיות בעלת אג'נדה יהודית ציונית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button