חדשות הארץ

"'שאנני החיסונים' – אתם מסכנים את עצמכם ואותנו בתחלואה קשה"

ד"ר זאב פלדמן יו"ר ארגון רופאי המדינה ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא הזהיר היום (שלישי) כי " 'שאנני החיסונים' – אתם מסכנים את עצמכם ואותנו בתחלואה קשה. אתם גם תובילו את מערכת הבריאות לקריסה ואת ישראל לסגר הבא כל העולם מסתכל בהשתהות על נתוני מחקרי הענק של קופות החולים ומשרד הבריאות, המצביעים על היעילות הפנומנאלית של החיסונים, המגינים עלינו מתחלואה קשה ומתמותה. התחסנות האוכלוסייה מגנה עלינו הרופאים והרופאות והצוותים הרפואיים שכבר עובדים שנה שלמה תחת עומסים פיזיים ונפשיים קשים, מגנה על מערכת הבריאות מפני קריסה , מגנה על החזרה של המשק ומקומות העבודה של כמעט מיליון מובטלים."

עוד אמר: "על פי אותם מחקרי ענק – תופעות הלוואי של כאבי שרירים, עייפות, כאבי ראש, נימול בפנים, זמניות וחולפות תוך מספר ימים ברוב המכריע של המקרים. השאננות השורה בקרב הצעירים והתחושה שלא יאחרו שום רכבת אם לא יתחסנו מיד- לא רק מוטעית היא מסכנת אותנו ואותם. המוטציה הבריטית תוקפת צעירים, נשים בהריון, ומאות חולים בני פחות מחמישים ממלאים היום את בתי החולים והיחידות לטיפול נמרץ."

ד"ר פלדמן הדגיש: "צוותי ההוראה שלא מתחסנים יוצרים את הבעיה המרכזית באי חזרתה של מערכת החינוך. אתם גודעים את הענף החינוכי עליו אתם יושבים רק 40% מהצוותים החינוכיים התחסנו במנה השנייה , ורק 60% התחסנו כאשר כוללים את המנה הראשונה. זוהי כרגע אבן הנגף המרכזית בחזרתה המלאה של מערכת החינוך לפעילות מלאה בשכבות הנמוכות. שיעור ההתחסנות הנמוך חושף את הילדים לתחלואה. מאז התפשטות המוטציה הבריטית נפתחו 7 מחלקות ילדים קורונה, כמה עוד יצטרכו לפתוח לפני שכל שאנני החיסונים בקרב הצוותים החינוכיים יחליטו להתחסן?. יותר מכך הצוותים החינוכיים גודעים את הענף עליו הם יושבים. איך הם יבקשו מהתלמידים להעריך אותם כאשר הם מתעלמים לחלוטין מהמדע, מנתונים ומקבלת החלטות על בסיס ידע ומידע ולא על בסיס פייק ניוז?."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר פלדמן התריע: "קיים פער מטריד ומסוכן בין החלטות הקבינט לדרך בה הן מתבצעות. חייבים להקפיד הפעם שנתב״ג לא יהיה שוב מסלול ירוק ליבוא קורונה ומוטציות לישראל. המתווה והאכיפה חייבים להבטיח 0 זליגה של נשאי קורונה ו- 100% אכיפה על בידוד הנכנסים, כי אחרת נחזור במהרה לסגרים הפוגעים בכולנו. תוסיפו שאלה למרחק ולמסיכה – האם התחסנת? הוירוס לא יודע רחמים, ולא מכיר תחמונים- הוא תוקף ומדביק כשלא שומרים על הכללים. בואו ננצל את זכותנו למידע. בואו נשאל את הרופא/ה שניגש לבדוק אותנו בבית חולים אם התחסן. בואו נשאל את הרופא/ה במרפאה רגע לפני שאנחנו נכנסים אם התחסן/ה. בואו נשאל רגע לפני שאנחנו מפקידים את הילד/ה שלנו בגן את המנהל/ת, המורה, הגננ/ת אם הם וצוותם התחסנו. בואו לא נוותר על זכותנו לחיים!", סיכם פלדמן.

צילום: freepik

Back to top button