צרכנות

משרד הכלכלה: מזהירים מפני התמוטטות כיסאות אוכל של מותגי MOM ו- MINI

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקולוביץ, הביא היום (חמישי) לידיעת הציבור כי קיבל עשרות תלונות על התמוטטות כיסאות אוכל גבוהים שחיבור רגלי הבסיס בהם נשבר, דבר העלול להוביל לפגיעה קשה בקרב פעוטות הישובים בכיסא מסוג זה.

מפקחי מינהל התקינה ביצעו מספר רב של נטילות בשווקים, בחנויות מקוונות ובמחסני היבואנים של הכיסאות הממותגים MOM ו-MINI נשואי התלונות, ואלו הועברו לבדיקת מעבדה במכון התקנים.

צילום: באדיבות משרד הכלכלה

בבדיקת המעבדה נמצא כי חלק מהכיסאות אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליהם, ת"י 14988 : "כסאות גבוהים לילדים: דרישות בטיחות" בסעיפים של יציבות, סימון והוראות שימוש והנושא מטופל בהתאם לסמכויות הממונה על התקינה מכוח חוק התקנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כסא אוכל יחד עם זאת, יש להבהיר כי בשלב זה לא נמצא קשר סיבתי בין הליקויים שנמצאו בכיסאות שניטלו במסגרת בדיקתם לפי דרישות התקן, לבין אירועי התמוטטות הכיסאות שדווחו. מינהל התקינה ממשיך את תיחקור האירועים.

צילום: באדיבות משרד הכלכלה

הממונה על התקינה, פונה לציבור ההורים, המטפלות והמטפלים בילדים: "שמרו על בטיחותם של הילדים ומנעו את הסיכון להיפגעותם מקריסת כסאות גבוהים. בדקו ביתר שאת את שלמות הכיסא וחלקיו לעניין סימני סדק או שבר, לרבות חיבור רגלי בסיס הכיסא. הימנעו משינוי מיקום הכיסא, כאשר הילד יושב בתוכו".

Back to top button