חדשות הארץ

פעילי "אין מצב": על עיריית ירושלים לכבד את זכויות המחאה

משטרת ישראל נערכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב (שבת) סמוך למתחם בית רה"מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, פעילות ופעילי "אין מצב" הודיעו כי יצאו הערב להפגנה המרכזית בבלפור בצמוד למאהל המחאה אשר הוקם לפני כ-8 חודשים כדי להדגיש שזכות ההפגנה היא זכות יסוד. "אנו דורשים מעירית ירושלים לכבד פסקי דין של בתי המשפט ולא לעבוד בשירות הנאשם מבלפור!" אמרו.

פעילי "אין מצב" ציינו כי "פקידים בעירית ירושלים עושים לאחרונה שימוש אסור בכוח המשרה ומנסים לחסל את המאהל של "אין מצב" בבלפור בניגוד להחלטות בית משפט המחוזי והעליון. זאת כמובן באופן בררני לאור המצב שמאהל מפלגת הליכוד התומך בראש הממשלה זוכה ליחס מפלה לטובה. אנו דורשים מראש עירית ירושלים לנהוג על פי החלטות בית המשפט המחוזי והעליון ולדאוג כי עיריית ירושלים תכבד את זכויות המחאה ואת החלטות בית המשפט ולא תיתן לשיקולים זרים להוביל את ההתנהלות מול מאהל המחאה והמוחים".

המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.

משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button