חדשות הארץ

האלוף תמיר ידעי וראש המנהל האזרחי החדש ביקרו בגוש שילה היום

במהלך הביקור היום (ראשון) האלוף תמיר ידעי קיבל סקירה נרחבת מתושבי היישובים ומראש המועצה ישראל גנץ על ההתמודדות עם הקמת עיר ערבית על גבול גוש שילה ואת הפגיעה הקשה בתחושת הביטחון. הביקור נערך ביוזמת ראש המועצה ובהמשך לדרישת תושבי גוש שילה ותושבי עמיחי בפרט.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "התעקשתי שהסיור עם האלוף יהיה דווקא כאן בשטח על מנת שיראה את העובדות ויהיה חשוף למציאות ולהתמודדות שלנו כאן עם ההשתלטות העוינת על השטח הפתוח. אנחנו חייבים לשנות את התגובה שלנו לאירוע הזה, לשנות את התפיסה הקיימת ולהבין שאם לא נטפל בזה עכשיו זה יכול להתהפך עלינו. אני רוצה להודות לאלוף על הביקור החשוב ולאחל לראש המנהל החדש בשמי ובשם תושבי המועצה הצלחה רבה בתפקיד ישנם אתגרים ודברים משמעותיים על השולחן שאנחנו מקווים שנוכל לקדם יחד."

צילום: מועצת בנימין

אביחי בוארון אמר: "ברגע שעמדנו על הגבעה לא היה צורך להסביר יותר במה דברים אמורים, אכן הצגנו את התופעה הרחבה של השתלטות הרש"פ על השטח הפתוח. דרשנו להשאיר שטח זה פתוח ולהקפיא בו מצב. צריך להבין שיש כאן ובכלל ביהודה ושומרון תופעה שהיא לא במקרה היא מתוכננות ממומנות ומסודרת של השתלטות מאסיבית על השטח הפתוח בצמוד ליישובים. ואם לא נתעורר עכשיו זה עלול להיות מאוחר מידי. ומסוכן מידי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מוריה שפירא (תושבת עדי עד) הרחיבה על תחושת הביטחון ההולכת ומתערערת ועל החשש של נשים וילדים להסתובב בשעות חשכה. ידידיה בן זמרה (רבש"ץ גבעות) פרס בפני האלוף את הצרכים הביטחוניים ואת הפגיעה המידית בביטחון השוטף. האלוף אמר שהוא רואה עין בעין את התהליך המסוכן שקורא בשטח, אבל- כל זמן שהמדיניות הישראלית היא שבשטח b ו-a ישראל לא מתערבת, לצבא אין מה לעשות. הפתרון נמצא אצל קובעי המדיניות, אמר. במיעוט המקרים נוכל לפעול גם בשטח b מסיבות ביטחוניות אבל כאן היועמ"ש כבר החליט שהמקרה הזה לא מצדיק שלילת זכויות הבונה לבנות.

לסיכום אומר בוארון: "פרסנו את הפעילות שנעשית מול הדרג המדיני וביקשנו מהאלוף לפעול בערוצים שלו על מנת לשקף לקובעי המדיניות את המצב הבעייתי ההולך ומתפתח בשטח. האלוף אמר שהוא עושה וימשיך לעשות כך. אנחנו רוצים להודות לראש המועצה ישראל גנץ שעמד על כך שיתקיים ביקור במתחם בו מתבצעות העבודות. מודים גם למחט יונתן שטיינברג שאפשר לביקור הזה לקרות. תודה גם לאלוף על האוזן הקשבת. מכאן אנחנו קוראים לחברנו בממשלה ובכנסת בואו לכאן תראו בעיניים, תבינו את המציאות, ונעבור יחד על מנת לתת מענה יעיל ובהקדם, אין לנו זמן לבזבז."

צילום: מועצת בנימין

Back to top button