חדשות הארץ

התנועה לאיכות השלטון דורשת להקים צוות חקירה לאסון זיהום הנפט בחופים

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בדרישה להקמת צוות חקירה לעניין זיהום הנפט בחופי ישראל. התנועה ציינה כי חוק הגנת הסביבה מעגן את סמכויות פקחי המשרד לחקור את המפגע, למצות את הדין ולבחון כיצד היה ניתן לצמצם את הפגיעה הקשה. בנוסף, סמכויות השרה מאפשרות לה למנות עובדי מדינה לחקירה חיצונית של פעולות המשרד בנושא.

מפרסומים בתקשורת, מתחוור כי המשרד להגנת הסביבה יכל היה לנקוט בפעולות מבעוד מועד כדי לצמצם את הפגיעה הסביבתית; כבר ב-11 בפברואר איתר לוויין של האיחוד האירופי כתם שמן כ-50 ק״מ דרום-מערבית לחופי המדינה. גילוי מקדים של הכתם יכול היה לסייע לצמצם את הנזק. בנוסף, החלטת הממשלה משנת 2008, שאישרה תכנית לאומית למוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים בשמן (תלמ"ת), לא יושמה במלואה. למרבה הצער ולמרות שישראל הינה שותפה באמנת ברצלונה להגנה על הים התיכון כבר מ-1978, נראה כי המשרד להגנת הסביבה לא נקט בכל הפעולות והאמצעים שנדרשו כדי להיערך לאירוע זיהום ים ולצמצום הפגיעה הקשה בסביבה הימית.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "התנועה מצפה מהשרה להגנת הסביבה להשתמש בסמכותה להקים צוות בדיקה וחקירה מיוחד, על מנת לסייע בחקירת האירוע, למצות את הדין עם האחראיים ולהפיק את הלקחים הנדרשים למניעת אירועים מסוג זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button