משפטי/פלילי

הנהגת ההורים הארצית: "אין כל צידוק להמשיך את הפגיעה בילדים"

הנהגת ההורים הארצית הגישה לפני זמן קצר (שלישי) עתירה לבית המשפט העליון כנגד ראש הממשלה וממשלת ישראל להורות להם להפעיל באופן מיידי את מוסדות החינוך בלימודים פרונטאליים עבור תלמידי כיתות ז'-י'.

העתירה מתארת את השתלשלות העניינים ומציגה את העובדה שגם מקבלי ההחלטות עצמם ובראשם שר החינוך סברו שנכון לפתוח את בתי הספר גם עבור תלמידי ז'-י' אך לבסוף התקבלה החלטה שלא על סמך מסד עובדתי ראוי, בשרירותיות, ללא שקילת מלוא העובדות, בחוסר סבירות ותוך פגיעה חמורה ולא מידתית בזכויות יסוד. אין כל צידוק מדעי, אפידמיולוגי, רפואי או אחר שיכול להצדיק את המשך הפגיעה בילדים אלו, אשר הופקרו לגמרי במהלך ניהול המשבר ואשר "בילו" את הזמן הרב ביותר בלמידה מרחוק ביחס לשאר השכבות – וקיימו לימודים פרונטאליים במשך פחות מעשרים ימים על פני שנת לימודים שלמה.

בעתירה נכתב: "העתירה נתמכת בחוות דעתו של פרופסור רצף לוי, הסוקרת את המצב העגום של תלמידי ישראל והנזקים ארוכי הטווח שנגרמו להם כתוצאה מסגירת מערכת החינוך ומעבר ללימודים מרחוק באמצעים טכנולוגיים. למרבה הצער הממשלה ממשיכה את הפגיעה האנושה שנגרמה וממשיכה להיגרם לתלמידים אלו בכל תחומי החיים, הבריאותיים, הנפשיים, החינוכיים, החברתיים ועוד – פגיעה אודותיה מתריעים גורמי המקצוע המובילים בישראל. הנזקים המצטברים אצל דור העתיד של המדינה אינם נלקחים בחשבון בעת קבלת ההחלטות, אינם נשקלים ואף חמור מכך – הנתונים אודות נזקים והשלכות הרות גורל אלו לא נאספו ולא נותחו מעולם על ידי משרדי הממשלה לצורך ביסוס החלטות בעניין פתיחת או סגירת מערכת החינוך, בין אם בצורה מדורגת ובין אם בכלל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בעתירה כי "לו נתונים מעין אלו היו בפני מקבלי ההחלטות, ניתן רק להניח (או לקוות) שהם היו מורים על השבת מלוא התלמידים ללימודים פרונטאליים לאלתר, ובוודאי שעניינם היה קודם בסדר העדיפויות על פני פתיחת קניונים ובתי מלון (מבלי לגרוע מחשיבותם של עסקים אלו)."

בהנהגת ההורים הדגישו כי הם "לא מבקשים לקבוע לממשלה את סדרי הלימוד, אלו צריכים להיקבע תחת 'מגבלות הקורונה' בהתאם לנסיבות העניין, העיר, רמת התחלואה, שיעור ההתחסנות ועוד, כפי שנעשה לאוכלוסיות התלמידים האחרות. כל מבוקשם הוא שבהיעדר כל שוני רלוונטי בין תלמידי כיתות ז'-י' לבין תלמידי יתר הכיתות, המצדיק השארתם בבית ללמידה בלתי אפקטיבית באמצעים דיגיטאליים – הראשונים ישובו גם הם לספסל הלימודים לאלתר, כמו שאר שכבות הגיל."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button