משפטי/פלילי

פעיל הג'יהאד האיסלאמי מואשם בהעברת מטעני חבלה על מנת לפגוע בחיילים

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל הג'יהאד האיסלאמי, ולאא רפאעי בן 34, בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, חלקן אף במהלך מבצע צוק איתן.

כתב האישום מייחס לנאשם ארבעה אישומים בעבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לפשע (רצח), מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת ועבירות נשק.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם היה חבר בפלג הצבאי של ארגון הג'יאהד האסלמי ובמסגרת פעילותו בארגון עבר אימונים צבאיים, ביצע שמירות חמושות ריבאט ותצפיות לעבר גדר הגבול, בין היתר על מנת לתכנן פיגוע נגד חיילי צה"ל. גם לאחר שהנאשם הפסיק את פעילותו בארגון, הוא המשיך להיות בקשר עם מפקדיו, וסייע בהברחת מטעני חבלה, ביודעו שהם מיועדים לארגון טרור. במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2014, קשר הנאשם קשר ויחד עם אחר, העביר שלושה מטעני חבלה במשקל של כ- 20 ק"ג כל אחד, לפעילי ג'יהאד על מנת שהפעילים יטמינו אותם בנקודות עליהן הם אחראים ויפעילו נגד כוחות צה"ל במטרה לגרום למותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשם נעצר ב- 25 בינואר, לאחר שנכנס לישראל דרך מעבר גבול ארז, כשהוא מלווה את אשתו לטיפול רפואי.

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי ויחידת פח"ע ימ"ר נגב במשטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button