צרכנות

מה כולל שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא שם כולל למגוון רחב מאוד של פעולות שמתבצעות על-מנת ליצור נוכחות משכנעת במרחב האינטרנטי. לכל עסק או ארגון מתאימה אסטרטגיית שיווק ספציפית, ובהתאם המאפיינים של הפעילות בדיגיטל עשויים להשתנות – אבל באופן עקרוני המרכיבים העיקריים הם קידום אורגני של האתר (SEO), שיווק ברשתות חברתיות (SMO) ופרסום ממומן (בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב ובמקומות נוספים).

קידום אורגני – SEO

הבסיס של הנוכחות הדיגיטלית לרוב סוגי העסקים והארגונים הוא אתר – וכדאי כמובן שהאתר יהיה מושקע ויספק חוויית משתמש מוצלחת במיוחד.

בהתאם הבסיס של קידום אתרים אורגני הוא הבטחת חוויית המשתמש הטובה ביותר האפשרית. אמנם המונח באנגלית, SEO, מורכב מראשי התיבות של הביטוי Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה למנועי חיפוש – אבל כיום גם מנועי החיפוש ובראשם כמובן גוגל מעניקים נקודות זכות רבות על בסיס התנהלות הגולשים באתר (כשלמשל שיעור נטישה גבוה, אינדיקציה מובהקת לחוויית משתמש לא טובה, מוריד מאוד את הציון).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המסקנה המתבקשת: שיווק דיגיטלי נשען קודם כל על אפיון מדויק של קהל היעד, כדי לדעת עבור מי בעצם יוצרים את חוויית המשתמש – מה הוא מחפש, מה מעניין אותו וכו'. לאחר מכן חובה ליצור תכנים בעלי ערך אמיתי, ולהציג אותם באתר באופן ברור, מקורי ונוח לאיתור.

מרכיב אחר של SEO הוא בניית פרופיל קישורים. בהקשר זה כדאי לדעת שגוגל בוחנת את הקישורים השונים שמובילים לכל אתר – ולכן רק לינקים מאתרים אמינים, סמכותיים וכאלה שיש ביניהם לבין האתר זיקה אמיתית אכן מקדמים את האתר המקודם.

שיווק ברשתות חברתיות – SMO

כמעט כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כוללת גם פעילות ברשתות חברתיות רלוונטיות – ובפרט כמובן פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וטיקטוק.

הדגש העיקרי במרכיב הזה של השיווק הוא תגובתיות גבוהה. מעבר לאפשרות לפרסם תכנים שירשימו את הלקוחות הפוטנציאליים, ואפילו יופצו על-ידם לגולשים נוספים ובכך יגבירו את החשיפה, רשתות חברתיות הן מקום מצוין לאינטראקציות דו-כיווניות עם בני אדם. בהקשר זה חשוב לזכור שכולנו מצפים לתגובה מהירה, ולכן חשוב לא לפספס פניות ותגובות ברשתות הנ"ל – ולהגיב באופן ענייני, רציני ומפורט גם למחמאות, גם לשאלות וגם לביקורות.

פרסום ממומן

האינטרנט הפך לזירת פרסום משמעותית מאוד. ב-2019 אפילו התרחש מהפך מעניין: היקף הפרסום בדיגיטל עקף בפעם הראשונה את היקף הפרסום בטלוויזיה, והגיע ל-38% מכלל עוגת הפרסום. הסיבה לכך פשוטה, והיא שהשיווק בדיגיטל פשוט עובד. בפרט ניתן להגיע לתוצאות מרשימות כשמפקידים את המלאכה בידיים מקצועיות של מומחים בתחום – למשל נשות ואנשי משרד פרסום ירדן דיגיטל. 

כשהפרסום הממומן מבוצע ע"י אנשי מקצוע, תוכלו להיות בטוחים שהתקציב מחולק באופן אופטימלי בין הערוצים השונים – באנרים פרסומיים, מודעות בגוגל, פוסטים מקודמים בפייסבוק, פרסומות ביוטיוב וכו' – ושבנוסף כל קמפיין בפני עצמו הוא האפקטיבי ביותר האפשרי.

Back to top button