צבא וביטחון

שר הביטחון: עלינו לעבוד ביחד עם האמריקאים כדי להפסיק את פרויקט הגרעין

שר הביטחון, בני גנץ, נאם היום (רביעי) בטקס סיום קורס קציני יבשה אחוד בבה"ד 1 במעמד הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקדים וקצינים.

השר גנץ אמר: "אתם, דור המפקדים הבא של צה"ל, תופסים את ההנהגה בשטח בתקופה מורכבת – למדינת ישראל ולעולם כולו. בשנים הקרובות, תישאו יחד עם הדרגות על כתפיכם את השינוי שמתרחש בצה"ל – את התוכנית הרב שנתית 'תנופה', שהופכת את הצבא לקטלני, התקפי, טכנולוגי וגמיש יותר בשדה הקרב. צה"ל מוכיח פעם אחר פעם את מוסריותו. זה חשוב בעצם הימים הללו, כאשר תובעת בהאג, נטולת כל זכות מוסרית, משפטית או עניינית, מבקשת לערער על כך."

שר הביטחון הוסיף: "אני מקווה ופועל בכדי שהתובע הבא יבין זאת ולא יאפשר את החקירה הפוליטית הזו. משימה שמייסדי בה"ד 1 היו מחלוציה – היא חיזוק הנגב. בכל מה שקשור למערכת הביטחון, החזון הזה כבר מתגשם במעבר צה"ל לנגב, ומתרחב כעת עם מעבר אמ"ן לנגב. אנו פועלים להגדלה משמעותית של מספר החיילים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בפיקוד, בלחימה ובמקצועות הטכנולוגיים, באמצעות מגוון תוכניות. צה"ל חייב לפעול בכדי לתת הזדמנות שווה יותר- וכך אנו עושים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר שר הביטחון גנץ: "משימתנו העיקרית היא ביטחונית. איראן היא קודם כל בעיה של העולם ושל האזור, אבל בהחלט גם איום על ישראל. לכן עלינו לעבוד יחד עם שותפינו.יחד עם ארצות הברית. יחד עם מדינות אירופה. יחד עם השותפות החדשות במזרח התיכון. חלק מהצעדים של איראן הם בלתי הפיכים משום שהיא צוברת ידע וניסיון שלא ניתן לקחת ממנה, גם אם ייחתם הסכם נוסף. זו לא מערכה של אדם אחד או של ארגון אחד אלא משימה של מדינה ועלינו לוודא ביחד שאם ייחתם הסכם עם איראן, הוא יהיה כזה שיפסיק את פרויקט הגרעין, שיאפשר פיקוח אפקטיבי וארוך טווח, ויביא להפסקה של ההתבססות האיראנית בסוריה, בתימן ובעיראק. במקביל, צה"ל פועל בימים אלו לבניין הכוח ונערך גם למצב שבו נצטרך להפעיל תוכניות מבצעיות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני."

ארכיון. צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button