חדשות הארץ

השר אוחנה לקראת פורים בבית החולים שיבא: מתחילים לצאת מהמנהרה האפלה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בתדרוך היום (רביעי) לקראת פורים בבית החולים שיבא: ״אנחנו מתחילים לצאת מהמנהרה האפלה של הקורונה בה היינו בשנה האחרונה, ורואים כבר את האור שבקצה המנהרה. היינו עד לאחרונה בסגר מהודק, ואנו יוצאים ממנו בהדרגה. בהדרגה משום שחיים בינינו אנשים רבים שעוד לא התחסנו חרף העובדה שישראל היא המדינה היחידה בעולם שיש לה כיום את היכולת לחסן כל אזרח המעוניין בכך, בעוד שבמדינות אחרות האזרחים משוועים לחיסונים שאינם עדיין בנמצא, והאזרחים הללו נמצאים תחת סיכון. בשבוע שעבר נפרדנו משוטר בן 44, בריא בד"כ ללא מחלות רקע, שנדבק בקורונה ומת. מסיבות שאינני יודע לפרט, הוא בחר שלא להתחסן חרף העובדה שמשטרת ישראל הייתה מהגופים הראשונים לחסן את המשרתים בה."

"בגלל הסיכון הזה שהוא עדיין מאוד משמעותי" מסביר אוחנה, "הממשלה קיבלה שורה של החלטות המוכרות לכם בנוגע לחג הפורים, סגר בית לילי, איסור התקהלויות, עדלאידה, סעודות ומסיבות פורים – אירועים הכוללים התקהלויות גדולות. מטבע הדברים באירועים מסוג זה נוהגים לשתות משקאות משכרים, מה שמעלה עוד את החשש לאי הקפדה על כללי ההישמרות מהקורונה: כן למסיכות ולריחוק, לא להתקהלויות. המשטרה איננה מעוניינת בעימות עם האזרחים. השוטרים פועלים כל העת כדי להיאבק בפשיעה ובטרור, ולא כאן המקום לפרט. אך בסוף השבוע הזה, המשטרה תהיה פרוסה במלוא הכח בכל רחבי הארץ, בערים ומחוצה להם, כדי לאכוף ולטפל בכל מי שיסכן את בריאות הציבור ויפר את ההנחיות."

"לצערי" אומר אוחנה, "אין לי ספק שתהיינה הפרות. אסור לרצוח – ואנשים רוצחים. תהיינה הפרות – אך תהיה גם אכיפה. השוטרים לא יגיעו לכל ההפרות – אך הם יגיעו לחלקן. אך אני רוצה לקרוא לכל מי ששומע אותנו עכשיו להקפיד על ההנחיות לא בגלל המשטרה, אלא בגלל שאנחנו רוצים שכל מי שאיתנו בפורים הזה יהיה איתנו גם בפורים הבא, שיהיו בו מסיכות בשלל צורות, צבעים וגוונים – אך לא כאלה. הקפידו על ההנחיות כי הן מצילות חיים. יש מחיר בלקיים את ההנחיות ולא לעשות בדיוק מה שאנחנו רוצים, אך זהו מחיר קטן מאוד לשלם בשביל התמורה – חיי אדם שינצלו עקב כך. החיים שלנו והחיים של זולתנו, רק התנהגות אנושית היא שמביאה להפצת הנגיף. המפכ"ל יפרט בדבר ההיערכות המשטרתית, ואני להודות לו ולאלפי השוטרות והשוטרים הרבים הפועלים לילות כימים לשמירה על שלומו, ביטחונו וכעת גם בריאותו של הציבור הישראלי״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button