משפטי/פלילי

"ירה כדור בראשה של דיאנה – לעיני הילדים": כתב אישום הוגש נגד אמיר רז

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז לוד כתב אישום נגד השוטר אמיר רז, בן 33, המייחס לו ביצוע עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם ואשתו דיאנה ז"ל התגוררו בישוב נעלה יחד עם ארבעת ילדיהם בני כ- 7 ,4 ,ו- 3 ותינוק בן כשנה. במהלך חודש יולי 2020, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים של בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף ובחלוף שלושה שבועות לערך, שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג.

מכתב האישום עולה, כי ב-5 בפברואר, יום שישי, בשעות הבוקר, החל ויכוח מילולי בין בני הזוג, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה, במהלכו שפכה דיאנה ז"ל על הנאשם כוס קפה פושר. בשלב זה, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו וכן הוציא מהכספת הממוקמת בחדר הארונות את אקדחו האישי מסוג גלוק ושם אותו בנרתיק ייעודי הנמצא על מותנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג, במהלכו תחילה הנאשם יצא מהבית, לאחר מכן דיאנה ז"ל וכאשר שניהם חזרו לביתם, הוויכוח ניצת מחדש. בשלב זה, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה להמית את דיאנה ז"ל. לצורך כך, הוציא הנאשם חבל באורך 8.20 מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בסמוך לכך, נטל הנאשם סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל.

כאשר דיאנה ז"ל הבחינה בקטינים כשהם כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, והנאשם בתגובה החל להכות אותה לעיני הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה ז"ל לילדה בת ה-7 לקרוא לשכנה לעזרה.

למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות על מנת להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך הנאשם משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.

דיאנה ז"ל שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית במטרה להימלט, אך הנאשם מנע ממנה לפתוח את סוגר הדלת, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. דיאנה ז"ל המשיכה להיאבק בנאשם, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיני הילדים, תוך שדיאנה ז"ל מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ולאחר מכן לעבר ראשה של דיאנה ז"ל.

לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי הקטלני, כאשר הגיע מפקדו של הנאשם לבית, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע.

התיק נחקר על ידי צוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.

המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

עו"ד תמי קלנברג, שמייצגת את משפחתה של דיאנה רז ז"ל מטעם תכנית סנ"ה (סיוע למשפחות נפגעי המתה) של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, אמרה: "המשפחה עדיין המומה וכואבת. נפגשנו עם נציגי המחלקה לחקירות שוטרים בטרם הגשת כתב האישום והמשפחה שמעה מהם על פרטי כתב האישום, המגולל את הנורא מכל. אנו נוודא כי קולה של המשפחה ושל דיאנה ז"ל יישמע במהלך המשפט ונדאג לייצוגם לאורך ההליך המשפטי".

ח"כ עודד פורר, (ישראל ביתנו) יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי הגיב להגשת כתב האישום: "הגשת כתב האישום נגד אמיר רז שוללת באופן אוטומטי את האופטרופסות שלו על ילדיו. לצערי החוק שקידמתי מופעל פעם נוספת בגלל רצח מזעזע ושוב הוכח שזהו אחד החוקים החשובים והצודקים שחוקקו בכנסת. בזכות החקיקה הזו הרוצח לא יוכל שוב למנוע מילדיו טיפול פסיכולוגי ורפואי ולא יוכל לדרוש שיבקרו אותו בבית הסוהר. גם כעת אני נושא תפילה שלא נדרש שוב לשימוש בחוק זה."

צילום: freepik

Back to top button