חדשות הארץמבזקים

רס"ב שלומית נתן ניצלה ממוות בפיגוע: "החיים חזקים יותר מכל"

מיזם "משלוחי מנות" לחג פורים עבור משפחות נפגעי פעולות איבה ומשפחות שכולות אותן מלווה עמותת "משפחה אחת", מתקיים זאת השנה הרביעית בהובלת רס"ב שלומית נתן המשרתת במחוז ירושלים, ובסיועם הרב של שוטרים נוספים ברחבי הארץ. זהו המשך למסורת של עמותת "משפחה אחת" הנמשכת כבר 20 שנה. נתן עצמה היא נפגעת פעולת איבה, שחייה ניצלו בפיגוע שאירע בשנת 2003 בקפה הלל ירושלים.

נתן הינה שוטרת קהילתית בשכונת הגבעה הצרפתית שבירושלים, תפקיד אותו החלה בשנת 2017 לאחר שירות ארוך שנים במשמר הגבול. עם כניסתה לתפקיד ולאחר שנים רבות בהן זכתה לליווי צמוד של עמותת "משפחה אחת", גמלה בליבה ההחלטה לעבור מהצד המקבל לצד הנותן. בסיוע העמותה היא החלה בחלוקת משלוחי מנות למשפחות נפגעי פעולות איבה בתחומי העיר ירושלים והסביבה. השנה היא החליטה, בסיוע מדור שותפויות באגף המבצעים של המשטרה, להרחיב את הסיוע המשטרתי בחלוקתם של משלוחי המנות לכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. "פעילות ערכית זאת וכניסה לבית של משפחה שנפגעה בפעולת איבה או איבדה את יקירם בצה"ל, מעניק פרופורציות לחיים והבנה כי החיים חזקים יותר מכל", אמרה שלומית לקראת סיום חלוקתם של אלפי משלוחי מנות.

בשנת 2003. שירתה נתן במתקן "יהודאי" של מג"ב בירושלים. בערב התשיעי בספטמבר היא יצאה יחד עם חברתה אל בית קפה "הלל" במושבה הגרמנית. השתיים ישבו מחוץ לבית קפה אך בשל תחושות בטן, לדבריה של שלומית, אותם הרגישה, עזבו השתיים את המקום וחצו את הכביש אל מול בית הקפה. לפתע נשמעו צעקות "תעצרו אותו" והן הבחינו באדם לבוש מעיל רץ אל תוך בית הקפה ומיד אחר כך ארע פיצוץ עז. שלומית שמצאה עצמה שוכבת על חברתה, בדקה עצמה תוך שהבינה כי התרחש פיגוע ואז הרימה את חברתה והתרחקו יחדיו מהמקום אל רכבה של שלומית שחנה בסמוך מתוך הבנה כי ייתכן ויתרחש פיצוץ נוסף, "פיגוע כפול". השתיים נסעו ברכבם אל בסיס מג"ב בו שירתה נתן. רק לאחר כניסתה אל הבסיס, היא התמוטטה והוגש לשתיים טיפול רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאורך השנים מאותו היום בו ארע הפיגוע, מלווה העמותה את שלומית. בין השאר היא השתתפה עם משפחתה בחוגים, טיולים וסדנאות במסגרת פעילות העמותה. עמותת "משפחה אחת" הוקמה בעקבות הפיגוע הנורא במסעדת "סבארו" בירושלים, ביוזמתה של מיכל, בתם של שנטל ומרק בלזברג, שוויתרה על חגיגות בת המצווה שלה והעבירה את סכומי החגיגה המיועדת וחגיגות האירוע, לנפגעי אותו פיגוע. העמותה פועלת כבר יותר מ- 20 שנה ומסייעת לאלפי משפחות שכולות, נפגעי טרור ופעולות איבה מכל המגזרים והדתות. פעילות העמותה כוללת פעילויות, טיולים, הרצאות, סדנאות, טיפולים ועוד.

שנטל בלזברג, מנכ"לית העמותה: "אני מודה למשטרת ישראל בכלל ולשלומית בפרט, על ההתגייסות המדהימה. אני מאושרת ששימחנו אלפי משפחות בימים קשים אלו, שקשים לכל עם ישראל, אבל במיוחד למשפחות הנפגעים. בימים אלו של אכיפת הסגר, מגבלות קורונה, ראינו איך השוטרים, יחד עם המתנדבים שלנו, עשו את זה ברגישות, במאור פנים, בשמחה ובאהבה. השוטרים הגיעו לבתי המשפחות וחיממו את ליבם. המשפחות שמחו לקבל את משלוח המנות מ"משפחה אחת" והתרגשו מאוד מהשוטרים אותם פגשו".

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button