חדשות הארץמבזקים

ח״כ יוסף ג'בארין נפגע מרימון הלם משטרתי בהפגנה באום אל פחם

במהלך פינוי מפגינים שנשאו במחאה ארונות קבורה בהפגנה שמתקיימת באום אל פחם, נפגע לפני זמן קצר (שישי) ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, תושב העיר מרימון הלם בגבו ובידו. גם ראש העיר סמיר מחאמיד נפגע. כמון כן, דווח על מספר פצועים שנלקחו לטיפול ועצורים.

ח"כ ג'בארין מסר: "המשטרה הברוטלית והגזענית תקפה מפגינים לא אלימים שדורשים ביטחון אישי מול הפשיעה, ופגעה גם בי והנהגת העיר ברימון הלם. מפקד תחנת אום אל-פחם צריך להתפטר מיד, וזו דרישת כל הציבור הערבי. השוטרים שחזקים על מפגינים, וחלשים מול פושעים, לא ישברו אותנו. נמשיך במחאה."

צילום: מתוך טוויטר ח"כ יוסף ג'בארין

עוד אמר ח"כ ג'בארין: "כדור הגומי שנורה על גבי הוא לא הסיפור – הסיפור הוא משטרה גזענית שאלימה על מפגינים, וממשלה שמפקירה את החברה הערבית כבר יותר מדי שנים. אנחנו דורשים צדק וביטחון אישי!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ עופר כסיף הגיב על האירוע ואמר כי "‏משטרה שתוקפת מפגינים נגד הפשיעה היא משטרה שתומכת בפשיעה. משטרה שתוקפת נבחרי ציבור היא משטרה שתוקפת את המרחב הדמוקרטי עצמו. חזק ואמץ יוסף ידידי. נמשיך במאבק."

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר כי "חברי יוסף ג׳בארין נפגע בגבו מרימון הלם בהפגנה נגד האלימות באום אל פחם. אני מחזק את יוסף ג׳בארין ואת תושבי אום אל פחם האמיצים שיוצאים להפגין מדי שבוע נגד האלימות ונתקלים באלימות משטרתית קשה. זוהי התוצאה של ממשלה גזענית ומשטרה אכזרית שמתייחסות לאזרחים כאל אוייבים".

ח"כ היבא יזבק אמרה בתגובה כי "משטרה שמשתמשת בכוח ואלימות ברוטאלית לדיכוי מחאה עממית נגד פשיעה ואלימות בחברה הערבית היא משטרה פושעת וגזענית. לבי עם המפגינים באום אל פאחם, והחלמה מהירה לפצועים וגם לחברי ח״כ יוסף ג׳בארין שנפגע מכדור גומי ופונה לטיפול."

צילום: עמאר אסדי

Back to top button