חדשות הארץ

שר החינוך יואב גלנט: כלל המוסדות יפתחו החל משלישי הקרוב

שר החינוך יואב גלנט מוסר הערב (ראשון) הצהרה בנוגע לפתיחה מערכת החינוך בתקופה הקרובה כחלק מהיציאה מהסגר: ״התפרצות נגיף הקורונה שינתה סדרי עולם ולא פסחה על מדינת ישראל ובתוכה על מערכת החינוך. הסגרים הממושכים ומתכונת הלמידה מרחוק יצרו פערים רגשיים, חברתיים ופדגוגיים בקרב תלמידי ישראל, בדומה לשאר מדינות העולם. אני ער לפערים האלו; הדבר החשוב ביותר עבורי הוא ילדי ישראל, התלמידות והתלמידים. זהו כמובן מכנה משותף המאפיין את כל המשפחות בישראל, מכל המגזרים, הילדים הם הדבר החשוב ביותר לכולנו – הם עתידנו. אין בית בישראל שלא מסתכל בדאגה על הילדים שלו ושואל איך מחזירים להם את פערי השנה האחרונה. וזו בדיוק המשימה שלי לחודשים הקרובים. אנחנו חייבים לסגור את הפערים שנוצרו."

גלנט המשיך, "כל ילד בישראל הוא עולם ומלואו ואסור לנו לשלוח את ילדינו לעולם הגדול עם פער משמעותי בחינוך או בהשכלה. הילדים שלנו חוו פגיעה פדגוגית וחינוכית, חברתית ורגשית – ואת התיקון לזה אנחנו חייבים להם. כשר החינוך, במשמרת הקשה והייחודית הזאת, אעשה הכל כדי להחזיר לכם, ילדי ישראל את השנה האחרונה, שנה מורכבת ומאתגרת. מזה חודשים אחדים, עוסקים מנכ"ל משרד החינוך וצוותים מקצועיים במשרד – בהנחייתי – בגיבוש תכנית למיפוי ולצמצום פערים רגשיים וחינוכיים. היום אנו מכריזים על החלק הראשון ב״תכנית הלאומית לצמצום פערים בחינוך״. חודש יולי כולו יוקדש להשלמות ויהיה במתכונת של לימודים מלאים. לתוכנית הגדולה הזו יש עוד שלושה חלקים, שכולם מיועדים לטובת התמודדות עם ההשלכות הפדגוגיות, החברתיות והרגשיות של התלמידים כתוצאה מהקורונה – אנו נעשה השלמות מרוכזות ונכונות עבור התלמידים כך שהביטחון שלהם בשליטה בחומר, ובסביבה החברתית שלהם – ישוב אליהם. רקמת החיים שלהם נפגעה ואנחנו חייבים לתקן אותה."

גלנט ציין כי "בזכות עבודה משותפת עם משרדי הממשלה השונים, השלטון מקומי וארגוני המורים וההורים – נציג בקרוב תכנית בת 4 שלבים אשר תחל מיד אחרי חג הפסח ותימשך עד סוף השנה הבאה. היום אנו מציגים חלק אחד מהתכנית המלאה. אני שמח להציג הערב לציבור התלמידים, הוריהם ואנשי החינוך וההוראה את "חודש הקיץ" בתכנית הלאומית לצמצום הפערים במשרד החינוך. במסגרתה נטפל בפערים החינוכיים הרגשיים והחברתיים. התכנית תהיה זמינה לילדי הגנים ולתלמידי כיתות א׳-יא׳ בכל הארץ – ובמסגרתה יקוצר החופש הגדול ויימשכו הלימודים לאורך חודש יולי במוסדות החינוך.
במהלך חודש יולי הקרוב נרכז מאמץ לסגירת פערים במיומנויות עיקריות במקצועות היסוד – שפה, מתמטיקה, אנגלית ומדעים- תוך מתן דגש לצמצום הפערים החברתיים והרגשיים של תלמידי ישראל בפעילויות העשרה והפגה. תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי ישולבו בתוכנית. כל מורה שיסכים להירתם לתכנית יקבל שכר נוסף בגין חודש יולי. השלטון המקומי, ראשי הערים והמועצות האזוריות יסייעו לנו כדי לגייס תומכי חינוך נוספים כדי להשלים פערים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גלנט אמר כי הוא "מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר ישראל כ"ץ, ליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ולראשי ארגוני המורים וההורים על ההיענות וההירתמות למען תלמידי ישראל. הנושא יעלה להחלטת הממשלה מחר, בהתאם להנחיית ראש הממשלה. העיסוק בטכניקה של הלימודים – ריחוק חברתי, קפסולות, שמירה על התו הסגול, הבאת חיסונים וכד' חשובים ונמשיך לעסוק בהם ככל שהתחלואה עוד כאן – אבל אני עובר היום לשלב הבא. הטיפול במהות ובתוכן, גם בתקופת משבר. ועוד נושא לסיום, אני מנצל את הבמה ומזכיר לכולם את החשיבות הגדולה של החזרת כלל התלמידים, בכל הגילאים, ללמידה במוסדות החינוך ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים "הבהירים" – כבר השבוע. אני מתכוון להעלות בישיבת הממשלה מחר את הצעתי לאישור ראש הממשלה וחברי הממשלה. לאור זאת, הנחיתי את מנכ"ל משרד החינוך, למנהלי המחוזות ופניתי אל ראשי הערים כדי להשלים את היערכותם לפתיחת כלל המוסדות החל מיום שלישי הקרוב״.

Back to top button