צרכנות

מהם כלי המדידה המדויקים ביותר בעולם ולמה הם משמשים?

רבים מתלבטים באשר לאותם כלי מדידה אשר ישמשו אותם במשימותיהם. במאמר זה נספק לכם מידע אודות אותם כלי מדידה מדויקים אשר עברו את מבחן האיכות ובהם משתמשים במקומות רבים בעולם.
מיקרומטרים – המדויקים ביותר

אחד מאותם כלי מדידה המוכרים בכל רחבי העולם הוא המיקרומטר. כאן מדובר על מכשיר המשמש למדידת כל מיני מידות של עצמים שונים באופן הכי מדויק שיש. (מאית המילימטר). רבים טוענים שמיקרומטרים מדייקים יותר ממכשיר קליבר מתקדם. המיקרומטרים מודדים מרחקים וטווחים שונים וניתן למדוד איתם עד מרחק של עשרים וחמישה מילימטרים וטווחי מדידה שונים עד 400 מיקרומטר.

ישנם סוגים שונים של מיקרומטרים: למדידת קוטר, למדידת עובי, עומק ועוד. ניתן לרכוש מיקרומטרים מכאניים ומיקרומטרים דיגיטליים מסוגים שונים. בנוסף, ניתן לרכוש גם מיקרומטר ספרתי, כלומר מכשיר מדידה בו יש מונה ספרתי, דבר המאפשר מדידה מהירה ומדויקת. טרם רכישת מכשיר מדידה זה חשוב להחליט מראש על תחום המדידה הרצוי של המכשיר והרזולוציה הרצויה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קליברים – המוכרים ביותר

מכשיר מדידה נוסף הוא המד זחיח או כפי שרוב האנשים בעולם מכירים אותו: הקליבר. כאן מדובר על מכשיר מדידה אשר משמש למטרת מדידות אורך פנימיות וחיצוניות. נכון להיום, משתמשים בו רבות בתעשייה במדינות רבות ברחבי העולם. חלקיו השונים של מכשיר קליבר מתקדם משמשים למדידת עומק, אורך וקוטר פנימי וחיצוני. הדיוק של הקליבר הוא עד 0.01 מילימטר וישנם סוגים שונים של קליברים, כאשר השוני בין האחד לשני בא לידי ביטוי בצורת קריאת המדידה. הקליבר מודד טווחים של 150 עד 300 מ"מ, אך כיום ניתן למצוא גם מכשיר קליבר מתקדם בטווח מדידה של עד 2000 מילימטרים. סוגים שונים של קליברים אותם ניתן לרכוש הם קליברים מכניים, קליברים דיגיטליים, קליבר שעון וקליברים קלים במיוחד.

קרדיט: גלובוס ציוד טכני

מדי גובה – כי אי אפשר בלעדיהם

כלי המדידה השלישי המוכר במדינות רבות ברחבי העולם הוא המד גובה. המדידה במכשיר זה מתמקדת בנתוני הגובה: מעל פני הים או מדידת גובה של שטח אחר. ישנם סוגים שונים של מדי גובה, ביניהם מדי גובה ממוחשבים בעלי טווח מדידה של 400-700 מ"מ ורזולוציה של 0.001 מ"מ. , מדי גובה דיגיטליים של שני עמודים להם יש שני מצבים של מדידה, מצטברת ומוחלטת. תחום המדידה של אלו הוא בין 0-300 או 0-600 ומדי גובה עמוד אחד דיגיטליים אשר כוללים מקודדים.
כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא להחליט מהם אותם כלי מדידה בהם אתם מעוניינים. בהצלחה.

Back to top button