חדשות הארץ

סערה בעקבות החלטת בג"צ, בן גביר: "פסק דין חמור ומסוכן"

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, בתגובה לפני זמן קצר (שני) להחלטת בג"ץ להכיר בגיורים הרפורמים: "בג"ץ הפך להיות הבית של התנועה הרפורמית ומקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. פסק הדין החמור שפורסם היום פותח פתח מסוכן שיאפשר למחוק את הרוב היהודי במדינה ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. בבחירות הקרובות עם ישראל יצטרך להכריע בין ממשלת ימין שתחוקק פסקת התגברות, תערוך רפורמה במערכת המשפט ותשמור על זהותה היהודית של המדינה – לבין ממשלת שמאל מסוכנת שתאפשר לבג"ץ להמשיך לשלוט הלכה למעשה ולמחוק כל סממן יהודי במדינה".

מנגד, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה להחלטת בג"ץ להכיר בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי: "‏התורה ניתנה במעמד הר סיני לכולנו, לכל זרמי היהדות. מי שמנסים לנכס אותה רק לעצמם ולהיות משטרת היהדות עושים לה עוול אדיר. אנחנו נרפא את החברה שלנו רק כשנתחיל לחפש את המשותף ולא להתמקד במפריד. מפלגת העבודה שברשימתה הרב קריב, היא בית ליהודיות וליהודים באשר הם. בואו לבית של אמת."

הציונות הדתית מסרו אף הם תגובה לפסיקת בג״צ על הכרה בגיורים הרפורמים: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל ע״מ להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בשנה האחרונה התריע יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שוב ושוב בפני ראשי הסיעות החרדיות שהיו שותפים לממשלה על הסכנה הצפויה בפסיקה המדוברת והפציר בהם לקדם את חוק הגיור הממלכתי כדי לקדם את פני הרעה. למרבה הצער הם לא התעקשו על זה והיום קיבלנו את התוצאה. בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button