חדשות הארץ

הממשלה אישרה את מתווה נתניהו לשיפור התיאום בתהליכי התכנון והבניה

הממשלה אישרה היום (שני) את תכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיפור התיאום בתהליכי התכנון והבניה, שתביא להפחתת הרגולציה בתהליך רישוי הבניה. במסגרת ההחלטה, מקדם משרד ראש הממשלה פתרונות לאיגום ושיתוף של כלל המידע הממשלתי הנוגע לדיור ולתשתיות, אשר יוכלו לסייע למשרדי הממשלה וגופי התשתית הרלוונטיים בשיפור איכות תהליכי התכנון והביצוע של בינוי והקמת תשתיות, הגברת יעילותם וקיצור משכם.

פתרונות אלה כוללים הן גיבוש המלצות לפלטפורמות טכנולוגיות לשיתוף המידע שכבר קיים, והן יצירת מידע חדש כתחזיות של עסקאות מאושרות של שיווק או התחלות בניה. צעדים אלה ישפרו את איכות המידע הקיים בידי משרדי הממשלה וגופי התשתית בעת תכנון עבודתם להקמת דיור או תשתיות, ויגבירו את הוודאות התכנונית שלהם ככל הניתן ביחס לפעילות הצפויה של שאר הגורמים באזור מסוים בשנים הבאות. בנוסף, ההחלטה מקדמת מענה לפער איכות ומשך תהליך הרישוי לבניה, ותביא לטיוב הרגולציה, הפחתת הבירוקרטיה וייעול תהליך מתן היתרי הבניה. את ההחלטה מוביל מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל צחי ברוורמן באמצעות אגף פנים, תכנון ופיתוח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מברך על התכנית הזו שתקדם את השיתוף והתיאום בין כלל הגופים העוסקים בתחומי התכנון והבינוי. דבר זה יביא להתייעלות הכרחית של התהליכים ולהפחתת רגולציה. אחד הדברים החשובים שמשרד רה"מ בראשותי מקדם, הוא תחום הפחתת הרגולציה. זה דבר שחשוב לנו מאוד להוביל גם כחלק מהתכניות הכלכליות ובכלל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button