חדשות הארץ

בעקבות הזום: גבר הצורך בשירותי התמלול ותרגום נגיש יותר לשפת הסימנים

משבר הקורונה הציב אתגרים רבים לכולנו ואולם לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה נוספו אתגרים משמעותיים נוספים: חבישת המסיכות שמקשה על קריאת שפתיים והמעבר לתקשורת מרחוק.

לרגל יום השמיעה הבינלאומי שחל ביום רביעי ה- 3 במרץ, מפרסם משרד העבודה והרווחה שירותים שהותאמו לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה בעקבות משבר הקורונה, ובראשם היכולת לפנות לקבל מידע וייעוץ למוקד 118 של משרד העבודה והרווחה באמצעות הודעת טקסט לטלפון מספר 055-7000128.

הודעת טקסט למספר זה תגיע למוקדנים ולעובדים הסוציאליים במוקד הרווחה שנותן מענה לאוכלוסייה בשורה ארוכה של נושאים הקשורים לעולם הרווחה: החל ממידע על והפנייה לטיפול בנושאים כגון אלימות במשפחה, נוער בסיכון, אזרחים ותיקים, אנשים עם מוגבלויות ועד לבירורים הנוגעים לפעוטונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זינוק בדרישה לשירותי תרגום שפת סימנים ותמלול מקוונים

המעבר להתקשרות מרחוק הקשה מאוד על כבדי השמיעה והחירשים בשורה ארוכה של תחומים: אסיפות הורים, ייעוץ רפואי, תעסוקה ועוד. לצורך כך אפשר משרד העבודה והרווחה להזמין את שירותי התרגום גם באמצעות שיחות וידיאו. העובדה כי המתרגמים יכולים לתת את השירות מהבית, הפכה אותם לזמינים יותר מאשר בימי שגרה שבהם הם מתבקשים להגיע פיסית למקום המפגש .

שירות נוסף שהביקוש אליו גדל הוא שירות התמלול. "הקורונה השפיעה על הצרכים בשטח וחייבה אותנו להתאים את השירותים למציאות של ריחוק חברתי והמעבר לאמצעי תקשורת מקוונים", אומרת ד"ר אסתר גולדבלט, מנהלת תחום שירותים ישירים לחרשים וכבדי שמיעה במשרד העבודה והרווחה. "קהל היעד של השירות הוא אנשים כבדי שמיעה הנעזרים במכשירי שמיעה. המעבר לזום הקשה עליהם מאוד והצורך בשירותי התמלול גבר". במקביל המשרד מפעיל תחנות מידע המיודעות בעיקר למתחרשים חדשים בהם השירות הפך להיות מקוון, על מנת להקל על מבקשי השירות ולאפשר את המשך מתן השירות גם בזמן שהמשק היה סגור.

מנתוני שנת 2020 עולה כי משרד העבודה והרווחה סיפק שירותים לכ- 14,000 אנשים חרשים וכבדי שמיעה, כ- 2000 מהם מתחת לגיל 18. תקציב השירותים עומד על כ-45 מיליון ש"ח כשלצד דמי תקשורת וסל תקשורת, המשרד מפעיל שירותים מגוונים בקהילה בתקצוב נוסף בהם מועדוניות ומעונות יום שיקומיים לילדים, מועדוני חירשים, הדרכת הורים ותוכניות תעסוקה מגוונות.

צילום: freepik

Back to top button