חדשות הארץ

דו"ח אמ"ן: היקף התחלואה גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת

דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר (רביעי) מעלה כי היקף התחלואה גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת: מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית – סביב 750 ומקדם ההדבקה נמצא בעלייה והגיע שוב ל-1, סימן לחידוש העלייה בתחלואה.

העלייה במקדם ההדבקה קשורה, כנראה, בהסרת המגבלות ובתרומת הווריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. זן זה מדבק בהרבה, ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז.

עוד מסתמן, שמחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהווריאנט הדרום אפריקאי, שנמצא בישראל וייתכן גם למול זנים נוספים הדומים לו ולכן מומלץ לחסנם בהקדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישנו זינוק בהדבקה בקרב האוכלוסייה הצעירה – כנראה לאור פתיחת בתי הספר, כמעט מחצית (48.5%) מהמאומתים החדשים הם מתחת לגיל 20, כאשר בתוספת המאומתים בגילאי 20-40, אחוז המאומתים החדשים כבר חוצה את 80%.

לעומת זאת, בקרב האוכלוסייה המבוגרת, בגילאי 60 ומעלה, אחוז המאומתים החדשים ממשיך לרדת ומהווה הבוקר 5.4% בלבד.

בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות, לאחרונה ואשר נושא מוטציה, שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. בנוסף, מזוהה בעולם זן חדש (B.1.525), שהתפשט במהירות בכ-20 מדינות ונושא מגוון מוטציות, כולל כאלו הדומות למוטציות הקיימות בזן הדרום אפריקני. לאחרונה, התגלו בארץ שלושה מקרים של הזן מניו יורק ושני מקרים של זן B.1.525, שמקורם בחו״ל.

צילום: freepik
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button