פוליטי / מדיני

תנועת 'אחריות לאומית': ביקורו המתוכנן של מנכ"ל פייזר הוא תעמולת בחירות אסורה

תנועת "אחריות לאומית" שלחה הבוקר (רביעי) מכתב התראה, ובו דרישה למנכ"ל חברת פייזר, ד"ר אלברט בורלא, לראש הממשלה, לשר הבריאות ולמבקר המדינה – באזהרה כי ביקורו של בורלא בארץ בשבוע הבא, תוך פגישות ראווה עם רוה"מ הוא תעמולת בחירות אסורה. התנועה טוענת כי השתתפותו באירועי פוטואופ עם רוה"מ עשויה להוות סיוע לתעמולת בחירות אסורה וזו עבירה פלילית. תעמולה מסוג זה, ככל שתתבצע בפועל בסופו של דבר ולמרות התראותיה של "אחריות לאומית", תיענה בעתירה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט פוגלמן, ובמידת הצורך, תתלונן במשטרה בגין עבירה על חוק הבחירות (דרכי תעמולה).

בין היתר נכתב במכתב ההתראה: "…… אין ספק כי הקשר בין חברת פייזר למשרד הבריאות הוא קשר עסקי מקצועי אשר הינו "נכס לא מוחשי" של משרד הבריאות אשר הינו גוף מבוקר כהגדרתו בחוק הבחירות (דרכי תעמולה): המבחנים שנקבעו בפסיקה מובילים למסקנה ברורה וחד משמעית כי מדובר בתעמולת בחירות: עיתוי הביקור; התמקדות קמפיין מפלגת הליכוד וח"כ נתניהו בנושא החיסונים תוך תזמון תקופת הבחירות בד בבד עם תחילת " מבצע החיסונים ;" הייחודיות, הראשוניות והחד פעמיות; העדר הדחיפות ועוד, מלמדים, כל אחד לחוד וכולם במצטבר כי התכלית הדומיננטית של הביקור הוא לשם תעמולת בחירות של ראש הממשלה. אולם גם אם מנכ"ל פייזר אינו מתכוון לערוך את ביקורו לשם כך, כל בר דעת מבין את מניעיו של ראש הממשלה ותוכניותיו הפוליטיות בנוגע לביקור זה".

לדברי עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל "אחריות לאומית" ומי שחתום על המכתב: "ברור שאין מדובר בפעולה שגרתית של ראש הממשלה, וכי המטרה העיקרית של ביקור זה ימים ספורים טרם הבחירות הוא השפעה על הבוחר. ההיסטוריה הקרובה מלמדת כי מדובר בשיטה אשר השתכללה עם השנים לרמת אומנות( שאימץ לעצמו ראש הממשלה ואשר חוזרת על עצמה לקראת סיומה של כל מערכת בחירות, עוד משנת 2015."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר אלמליח: "ראש הממשלה אשר לו אינטרס פוליטי מובהק, רותם לצורכי הבחירות את מנכ"ל חברת התרופות אשר אין חולק כי גם לה אינטרס עסקי מובהק בימים אלו, זאת מבלי לגרוע כהוא זה מחשיבות ההתקשרות בין משרד הבריאות לפייזר. ביקורו של מנכ"ל חברת התרופות צריך להידחות למועד אחר מיד לאחר הבחירות ואם בכל זאת יגיע – אל לו להיפגש עם פוליטיקאים מכהנים המתמודדים בבחירות לכנסת. אנו מתריעים מפני הפרה בוטה של חוק הבחירות (דרכי תעמולה) בנסיבות אינטרסנטיות גרידא של כל המעורבים".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button