חדשות הארץ

ד"ר אלרעי פרייס: מקדמים חקיקה של חיסון כתנאי לעבודה עם אוכלוסיות בסיכון

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה הערב (רביעי) לחברי הוועדה כי התו הירוק תוכנן למתחסנים מחלימים ונבדקים אך כרגע לא ניתן לכלול נבדקים: "כשאנחנו עם אלפי מאומתים ביום, אם נציף את המערכת בבדיקות לתו ירוק כדי שאנשים יוכלו להיכנס למקומות, זה יקריס את המערכת, ולכן בשלב הזה זה לא אפשרי אבל אנחנו עובדים בשיא הכוח כדי לאפשר בדיקות מהירות. חמש חברות כבר קיבלו אישור רגולטורי ואנחנו מוציאים בימים הקרובים נוהל של איך מקומות יוכלו להפעיל תו ירוק יחד עם בדיקות מהירות ואז יהיה אפשרי שאנשים ירכשו בדיקות מהירות ויופעל תו ירוק. אנחנו מבחינתנו מנסים לקדם זאת כמה שיותר מהר גם בשביל אנשים שלא חוסנו וגם בשביל הילדים שלא יכולים להתחסן. שקלנו מכסות או מסלולים נפרדים של מעבדות לתו ירוק אך גם זה מורכב לייצר. המטרה היא לא להכריח אנשים להתחסן במניפולציה ולא להפריד משפחות בכניסה למקומות"

עוד אמרה: "אנחנו רואים נתוני תחלואה יציבים עם מקדם הדבקה סביב 1, ומה שנותן תחושה שאפשר להמשיך הוא מספר החולים הקשים שנמצא בירידה. רואים את האפקט של החיסון וזה מאפשר להתקדם. ברור לנו שהמספרים הללו לא יישארו לנצח, תיאטרון הבימה לא יוכל להמשיך לתפקד עם 300 אנשים להצגה והמספר צריך לעלות אך מתקדמים לאט בדרך מדודה".

בהתייחסה לחיסון אנשים הבאים במגע עם אוכלוסיות בסיכון אמרה כי "אנשי צוות רפואי הבאים במגע עם אוכלוסיות בסיכון נדרשים להתחסן ומנסים לקדם חקיקה שעובדים העלולים לסכן אחרים יחוסנו כתנאי לעבודה. מי שעובדים עם ילדים שלא יכולים להתחסן או עם אוכלוסייה מבוגרת שלמרות החיסון יכולה להידבק, או עובדים במקומות של תו ירוק, לא הגיוני שאנשים המפעילים את המקום יכנסו בלי חיסון החלמה או בדיקות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן


צילום: דוברות הכנסת

Back to top button