חדשות הארץ

דו"ח אמ"ן: יותר מ- 300 אלף איש מעל 50 לא חוסנו – ובסיכון מוגבר לתחלואה קשה

דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר (חמישי) מעלה כי היקף התחלואה גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת: מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית – יותר מ-700 בממוצע שבועי. במקדם ההדבקה חלה ירידה קלה והוא עומד הבוקר על 0.99. עם זאת, חל גידול באחוז הבדיקות החיוביות והוא עומד הבוקר על 5.2%. ללא סקר "מגן אבות ואימהות" אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.8%.

עם פתיחת מערכת החינוך, ניכרת עלייה בהדבקה בקרב האוכלוסייה הצעירה. מבין המאומתים החדשים, שנמצאו אתמול, יותר מ- 50% הם מתחת לגיל 20, (רובם תלמידים, שעדיין אינם יכולים להתחסן). בעוד 79% מהנדבקים החדשים הם מתחת לגיל 40, רק 5.4% מהם הם מעל גיל 60. נותרו כ-12% מאוכלוסיית בני ה- 50 ומעלה, (לאחר ניכוי המחלימים), שהם יותר מ- 300 אלף איש, אשר טרם חוסנו בחיסון ראשון ונמצאים בסיכון מוגבר לתחלואה קשה.

בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות, לאחרונה ואשר נושא מוטציה, שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. בנוסף, מזוהה בעולם זן חדש (B.1.525), שהתפשט במהירות בכ-20 מדינות ונושא מגוון מוטציות, כולל כאלו הדומות למוטציות הקיימות בזן הדרום-אפריקני. לאחרונה, התגלו בארץ מספר מקרים של הזן מניו יורק ושל הזן B.1.525, שמקורם בחו״ל. עם פתיחת השמיים, לקראת הבחירות, קיים סיכון שזני קורונה נוספים יגיעו לישראל וההמלצה היא להקפיד על בדיקת הנכנסים ועל בידודם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button