חדשות הארץ

לאחר החלטת הממשלה: החל מבצע החיסונים של עובדי הבניין הפלסטינים

ההסתדרות לוקחת חלק במבצע חיסונים לעובדי בניין פלסטינים המועסקים בישראל, אשר הפיילוט שלו החל היום (ה'). במסגרת המבצע, שנערך בשיתוף הקרן לעידוד ענף הבנייה בישראל מבית ההסתדרות, נפתח מתחם חיסונים מיוחד במעבר שער אפרים שאליו הגיעו מאות פועלים לקבל את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה. המבצע יצא לפועל לאחר החלטת הממשלה להעניק חיסונים לכמאה אלף העובדים הפלסטינים שמועסקים בתחום הבניין בישראל באופן חוקי. מבצע החיסונים המיוחד נועד לספק מענה לרבבות הפועלים שלא זכו עדיין להתחסן ברשות הפלסטינית.

הפיילוט הראשון נערך היום (חמישי) בשער אפרים, במסגרתו מקבלים הפועלים הסבר על חשיבות החיסון. בשבוע הבא צפוי המבצע להתרחב למעברים נוספים: גלבוע, אייל, חשמונאים, רחל, ל"ה, תרקומיא ומיתר. במתחמים אלו יחוסנו הפועלים על ידי צוותי רפואה ישראלים בחיסוני מודרנה, אשר הוקצו על ידי הדרג המדיני.

המעסיקים יהיו אחראים לקבוע תורים לחיסון לעובדיהם בשתי מנות – כנדרש, והם גם אלה שיהיו אמונים על הסעת הפועלים למתחמי החיסון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הנחה להגביר את פעולות ההסברה בקרב פועלי הבניין ולפעול על פי ההמלצות להתחסנות עובדים שסוכמו עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי.

מנהל מוקד המידע והשירות של ההסתדרות, ואאיל עבאדי, שנכח בפיילוט שמתקיים היום, סיפר כי "ישנה היענות גדולה מאוד של העובדים". "עד כה הגיעו לכאן מאות עובדים ואני מאמין שנסיים את היום עם יותר מאלף מחוסנים. המשמעות היא לדאוג לאוכלוסייה שאין לה עדיין חיסון ברשות הפלסטינית על מנת לבוא לעבוד בישראל בבטחה ולחזור שלמים ובריאים. כפי אנחנו דואגים לזכויות העובדים, כך אנחנו דואגים גם לבריאותם".

צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

Back to top button