חדשות הארץ

חילופי מפקד מחוז המרכז של שירות בתי הסוהר התקיים היום

טקס חילוף מפקד מחוז מרכז של שירות בתי הסוהר התקיים היום (חמישי) במעמד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי וסגל מצומצם של מטה המחוז בהתאם למגבלות. מפקד המחוז הנכנס, גונדר אביחי בן-חמו, החליף בתפקיד את גונדר מנשה גניש שפורש משב"ס לאחר 38 שנות שירות.

מדברי שר הבט"פ אמיר אוחנה: "מחוז מרכז, מחוז מורכב הוא. מתקניו מוצבים בלב אוכלוסייה עירונית, ויש בו מכל האוכלוסיות ומכל האתגרים: נשות כלא נווה-תרצה, נערי כלא אופק, המחבלים הכלואים של כלא עופר והאגפים הביטחוניים, אסירים ועצורים פליליים – חלקם בעבירות קשות, חמורות, זרים הממתינים לגירוש, טעוני הגנה, ומטופלי רפואה, גוף ונפש. בהתאם לאוכלוסיית הכליאה – כך רבות ומגוונות תכניות השיקום, הטיפול וההשבה לחברה במחוז המרכז, בהתאם לייעודו הגדול של שירות בתי הסוהר – לחזק את החוסן הלאומי והחברתי של מדינת ישראל. מנשה, אתה נפרד היום, רשמית, משירות בתי הסוהר לאחר כמעט ארבעים שנה, מתוכם כחמש שנים כמפקד המחוז. שירות בתי הסוהר היה נוף חייך הבוגרים, והתקשרתָ אליו ולאנשיו – פקודיך, מפקדיך ועמיתיך, בקשרי חברות ורעות, שלא ינתקו. אביחי, נכבד התפקיד שנטלת את כתפיך. עשה בתפקידך כבשליחות, הבע בתפקידך את הכפילות המתחייבת בתפקידו של שירות בתי הסוהר – יד חזקה, קשה, לצד יד מכוונת ומחנכת. הפעל ידיך אלו בחכמה. זכור את כאבן והַקְשֶב לזעקתן של משפחות השכול, אשר יקיריהם נרצחו או נפגעו מידם של השפלים באויבי ישראל האסורים בכלאךָ. עשה בכוחך ובתבונתך למען עתידו וחוסנו של המחוז. מי ייתן כי תשרה ברכה והצלחה על תחילתה והמשכה של הדרך, במשימתכם החשובה והנעלה מכל – ההגנה על שלומו וביטחונו של הציבור".

צילום: דוברות השב"ס

מדברי נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי: "החלפת הפיקוד של מחוז מרכז הוא מעמד חשוב ומרגש עבורי. מחוז מרכז הנו המחוז הפלילי המורכב והגדול ביותר בארגון, מחוז הטומן בחובו מנעד רחב של עשייה ומאכלס אוכלוסיות ייחודיות ורגישות, ביניהן אוכלוסיית נשים וקטינים, אסירי הפרדה ושמורים, טעוני הגנה וארגוני פשיעה, המחוז מונה שנים עשר מתקני כליאה מירושלים ועד נתניה ומתמודד עם איומים מחוץ ומבית מדי יום. גניש יקירי, חברי, כבר למעלה מ 30 שנה אנו צועדים זה לצד זה בארגון. יחד גילינו את שבילי ורזי המודיעין, צעדנו במסלולים מקבילים, יחד עברנו אירועים משמעותיים במסלולי השירות הארוך שלך שפרוס על פני ארבעה עשורים. זכיתי לשרת כסגנית מפקד המחוז וקצינת האגם המחוזית תחת פיקודך. הכרתי מפקד שהוא קודם כל אדם. צמחת מתוך הארגון ועשית דרך מקצועית מרשימה ומשמעותית. אי אפשר לסכם 38 שנות שירות בכמה משפטי פרידה, יחד עם זאת, אין ספק כי סבב הפרידה שלך מיחידות המחוז והאופן בו בחרו להעניק לך רגעי פרידה המרחיבים את הלב, משקפים בבהירות את ההערכה שחשים כלפיך פקודיך וזה הסיכום הטוב והמדויק ביותר. הייתה לי הזכות והכבוד לשרת לצידך ואני מודה לך בשם הארגון כולו, בשם הגונדרים ובשם סוהרי מחוז מרכז וכל הסוהרים ששירתו תחת פיקודך על כל שנות שרותך ועל תרומתך הרבה לארגון ולמדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות השב"ס

מדברי גונדר מנשה גניש, מפקד מחוז מרכז היוצא: "אני נפרד היום משירות בתי הסוהר אחרי שלושים ושמונה שנות שירות ועם תום תקופת כהונתי כמפקד מחוז מרכז, משימה שהופקדה בידיי לפני יותר מחמש שנים. אני עוזב היום את השירות שהיה במשך כל כך הרבה שנים ביתי ומשפחתי. שנים בהן התמסרתי לשליחות החברתית והביטחונית. שנים בהן הייתי חלק מארגון שצמח והתפתח, שעבר תמורות ושינויים והפך לארגון הכליאה הלאומי. מודה היום על שהייתה לי הזכות לפקד, לחנך ולהוביל דורות של סוהרים. אני לוקח איתי זיכרונות אינספור, פנים ושמות, אירועים ומקומות, חוויות חשובות ומאתגרות ואיתן חוויות משמחות ומוצלחות. אני מלא בתחושת סיפוק וגאווה גדולה על כך שהתאפשר לי להיות סוהר ומפקד בשירות בתי הסוהר. בתפקידי האחרון כמפקד המחוז ראיתי חשיבות גדולה בשיפור תנאי מחיית האסירים ומתן הזדמנויות וכלים שיקומיים לאסירים. שמחתי על כך שמוסדו במחוז מסגרות רבות, מגוונות וחדשניות שנותנות מענה לשיקומם של האסירים – מרכזי חינוך, תעסוקה , מחלקות טיפוליות ותוכניות המאפשרות את המשך הקשר עם הקהילה. במהלך התקופה הקפדתי לתת תשומת לב וקשב לכל אחת משניים עשר יחידות המחוז. כל יחידה והצרכים הייחודיים שלה. היה חשוב לי לתת את המענים הראויים, לפתח לשדרג , לכוון , לתת גיבוי ולהוות משענת ורשת ביטחון. השנה האחרונה הייתה שנה אחרת עבור כולנו. אני כמפקד התמודדתי כמו כולכם עם משימה שלא הכרתי קודם. השנה הזו שנת הקורונה עזרה לי, לנו, לכולנו לגלות מחדש את החוסן שבנו, את הכוח שבערבות ההדדית ואת היכולת שלנו להשתנות ולשנות בהתאם לצו השעה. במהלך כל תקופת שירותי בכל תפקידיי פעלתי לקידום טובת האירגון ועשיתי זאת מתוך אהבה ואמונה גדולה בעשייה ובאנשים. לכולכם סוהרים, קצינים ומפקדים אני מבקש לומר היום תודה. על השותפות והאמון , על הנכונות ועל המסירות , על ההתמדה ועל הרצינות שבה מילאתם יחד איתי את החובה המוטלת על כולנו- לעשות כמיטב יכולותינו, במיטב כוחותינו, תבונותינו וטוהר ליבינו לחיזוק הארגון והמדינה. הגיעה העת לאחר שנות שירות רבות לפשוט את המדים וללכת הלאה בלב מלא ושלם , בנחת ובגאווה גדולה. לכם לכולכם אני מאחל עשייה טובה ומוצלחת. היו גאים ונחושים בדרככם."

מדברי גונדר אביחי בן-חמו, מפקד המחוז הנכנס: "השבוע לפני 15 שנים, הושלם הליך העברת בית הסוהר 'קציעות' מידי צה"ל שהחזיק במקום מאז ימי האינתיפאדה הראשונה לידי שירות בתי הסוהר, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל. אז עשיתי את צעדיי הראשונים בשב"ס ומאז ועד היום בתפקידי שטח מאתגרים ברמות השונות. תקופת שירותי כמפקד ארבעה בתי סוהר מהמורכבים שישנם, חידדה אצלי מעל הכל את חובותינו לפעול ללא לאות למען האסירים והאסירות המצויים במשמורת שירות בתי הסוהר. "לפעול למען", זהו אינו מס שפתיים. זוהי חובה מוסרית ממדרגה ראשונה לשמירה על שלומם ובריאותם, על זכויותיהם וכמו כן על מילוי כל חובה נדרשת והכל – באופן מקצועי, ממלכתי וראוי. רק בחודש שעבר, יצאנו כארגון למשימת חיסון כלל האסירים והעצורים – לראשונה בתולדות שירות בתי הסוהר – ללא קשר או אבחנה לאופי עבירותיהם, יתרת מאסרם הממושכת או כל מאפיין מגדרי אחר. כך עלינו, במחוז הפלילי הגדול בארגון, לפעול כל העת. למען האסירים. למען שיקומם. למען הביטחון. למען החברה. למען החוק. שמו של מחוז מרכז הולך לפניו מאז אוחדו להם גוש שרון וגוש מרכז בראשית שנת 2007 הגדול ביותר, המורכב ביותר, המורכב מיחידות רגישות ברמה הארגונית והציבורית וחשיפה לגורמים השונים גם בשל מיקום. במהלך השבועיים האחרונים ביקרתי ביחידות המחוז, פגשתי מפקדים וסגל עם ברק בעיניים. סגל המכיר את המשימה, בקיא בה, וגם מודע לפערים האובייקטיביים כל אחד ביחידתו. יחד נוביל ונצעיד את המחוז לאתגרים העומדים מולנו, יחד נעמוד איתן מול כל קושי. יחד נחזק ונתמוך האחד בשני. השלם יהיה גדול מסכום חלקיו."

צילום: דוברות השב"ס

Back to top button