מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט: ההרתעה אבדה – הלוחם לא אשם אלא הממשלה והעומד בראשה

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס היום (שישי) בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו לאירוע שבו לוחם צה"ל הותקף ונחטף ממנו נשקו והעלה את השאלה מדוע הלוחם לא ירה בערבים שחטפו לו את הנשק?

"לוחם מסלול באגוז ביצע השבוע ניווט בדד בגליל. במהלך הניווט המחסנית לא היתה במצב "הכנס". שני ערבים עקבו אחריו עם רכב, והציעו לו הסעה. הוא התעלם והמשיך ללכת. שניהם התנפלו עליו והוא נאבק עמם באומץ, השליך את המחסנית כדי שלא תיפול לידיהם, אך הם הצליחו לחטוף לו את הנשק. זו תוצאה חמורה מאד." כתב בנט והדגיש כי "היה מצופה מלוחם לדרוך נשק ולירות במחבלים הללו."

עם זאת הדגיש בנט כי "במקרה זה–לא הלוחם אשם, אלא הרוח שמגיעה מלמעלה, מהדרג המדיני. ממשלת ישראל איבדה את ההרתעה. היא מעדיפה תמיד לקנות שקט רגעי, במחיר שחיקת ההרתעה אצל האויב. בואו נאמר את האמת: בראשו של כל חייל עוברת המחשבה שאם יירה ברובה שלו, הוא עלול לגמור כמו אריה שיף שירה בפורעים בערד ועכשיו עומד לדין על כך! פורעים ומחבלים בתוך ישראל הפסיקו לפחד, בגלל חולשת המנהיגות הישראלית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט התייחס לחוסר המשילות בנגב ואמר כי "כאשר במשך שנים ממשלת ישראל פוחדת להתעמת עם השתלטות בדואים על אדמות הנגב, עם כנופיות פרוטקשן שמאיימות על עסקים בבאר שבע, ועם בדואים שפרצו לבית ואנסו ילדה – ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה."

בנט מוסיף כי "כאשר במשך שנים ממשלת ישראל פוחדת להתעמת עם כנופיות פושעים בגליל ששורפים חנויות ומשאיות של אנשים שמסרבים לשלם דמי כופר, וחיילי מילואים בצאלים מתודרכים שלא לפעול כנגד בדואים ששודדים להם את הציוד— ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר במשך שנים שופטי בית המשפט משחררים פושעים או נותנים להם עונשים מגוחכים, ושרי ממשלת ישראל רק מתבכיינים אך הם לא מבצעים שום רפורמה במערכת המשפט (למעט שרת המשפטים איילת שקד שהיה לה האומץ והתחכום למנות שופטים מסוג שונה)– ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר הרשות הפלסטינית מגישה תלונה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, וממשלת ישראל ממשיכה לעבוד עם הרשות כאילו "עסקים כרגיל" ולא הופכת עליהם את העולם – ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר ראש הממשלה נתניהו ובני גנץ ביטלו את "צו הבנקים" שהטלתי על בנקים פלסטינים שקובע שהם סייעני טרור בכך שהם מעבירים כספים למחבלים – ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר ראש הממשלה שידע לפנות יישובים יהודים, חושש לפנות בנייה פלסטינית בלתי חוקית (אשר אפילו בג"צ קבע שיש לפנותה!) בחאן אל אחמר – ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר אני כשר הביטחון הוריתי לצה"ל לאסוף גופות מחבלים בגבול עזה, וחטפנו ביקורת תקשורתית אדירה על "תמונת הטרקטור" ורק אני גיביתי את צה"ל – היה ברור ששאר הממשלה איבדה את ההרתעה.

כאשר ההישג הגדול בו מתגאה ראש הממשלה זה הקמת חומת בטון תת קרקעית עצומה ויקרה שנבנתה בין עזה לשטח ישראל כדי למנוע חפירת מנהרות, במקום לייצר אימה ופחד בלבבות של לוחמי חמאס – ברור שהממשלה איבדה את ההרתעה."

לסיכום כתב בנט, "חברים, הבעיה לא בלוחם, אלא בראש. בממשלת ישראל, ובמי שעומד בראשה. מדיניות החולשה ואובדן ההרתעה תסתיים בקרוב. לאחר חג הפסח, אנחנו נחליף בעזרת ה׳ את ההנהגה הזו, ונביא הנהגה חדשה ונחושה. זה תלוי רק בכם."

Back to top button